محدودیت انتخاب رشته دانش‌آموزان اتباع خارجی رفع شد

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره روند هدایت تحصیلی دانش آموزان اتباع پایه نهمی اظهار کرد: در حال حاضر محدودیت‌هایی که قبلا اعمال می شد برداشته شده است و امسال دانش آموزان اتباع می‌توانند همانند سایر دانش آموزان انتخاب رشته کرده و وارد دوره متوسطه دوم شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید علی حسینی درباره روند ثبت نام اتباع خارجی در مدارس اظهار کرد: اگر اتباع دارای مدارک اقامتی باشند بدون مشکل و همانند سایر دانش آموزان می توانند به مدارس مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

وی افزود: اما اگر اتباع خارجی دارای مدارک هویتی و اقامتی نباشند باید در مرحله اول به دفاتر کفالت مستقر در استانداری ها مراجعه کرده و کارت ویژه تحصیلی دریافت کنند که این امکان هم اکنون فراهم است و مشکلی برای مراجعه به دفاتر کفالت وجود ندارد.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سنجش برای اتباعی که که هنوز دارای کارت اقامت نیستند و معرفی نامه گرفته‌اند از طریق پایگاه‌های وزارت بهداشت انجام می شود عنوان کرد: ثبت نام از همه دانش آموزان در مدارس در تابستان همچنان ادامه دارد و پیش بینی می کنیم امسال آمار ثبت نام های اتباع خارجی نسبت به سال گذشته حدود 30 تا 40 هزار نفر افزایش یابد.

حسینی همچنین درباره روند هدایت تحصیلی دانش آموزان اتباع پایه نهمی اظهار کرد: در حال حاضر محدودیتهایی که قبلا اعمال می شد برداشته شده است و امسال دانش آموزان اتباع می توانند همانند سایر دانش آموزان انتخاب رشته کرده و وارد دوره متوسطه دوم شوند.


به گزارش ایسنا، در حال حاضر بیش از 400 هزار دانش آموز اتباع خارجی در 25 هزار و 490 مدرسه کشور تحصیل می کنند و طبق گفته سرپرست مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش اغلب دانش آموزان اتباع افغانستان که شمار آنها به بیش از 350 هزار نفر می رسد، در نقاطی مانند جنوب شهر تهران و شهرستان ‌های استان تهران، خراسان رضوی و جنوبی، ‌کرمان و سیستان و بلوچستان تحصیل می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید