5 استان کشور همچنان درگیر گرد و غبار

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید در برخی نقاط کشور از وقوع گرد و خاک در مناطق جنوبی سمنان، شرق اصفهان، قم، مرکزی و قزوین خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، بیانگر گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی امروز است و با تقویت جریان‌های شمالی و نفوذ هوای خنک به سواحل دریای خزر، دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی خواهد یافت.

وی افزود: طی امروز در این مناطق ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود همچنین دریای خزر مواج خواهد بود. افزون بر این در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و استان خراسان شمالی به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه (۱۸ تیرماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه سواحل غربی و مرکزی خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران ادامه خواهد داشت، گفت: در مناطقی از شمال غرب و شمال شرق کشور طی فردا افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در ساعات بعدازظهر روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) در برخی نقاط به‌ویژه ارتفاعات استان‌های شمالی، ارتفاعات البرز، استان اردبیل و آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: طی امروز و فردا به دلیل نفوذ جریان‌های مرطوب جنوبی در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت سواحل شرقی دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می شود، گفت: در برخی نقاط به‌ویژه در زابل وزش باد با گرد و خاک همراه خواهد بود. افزون بر این طی سه روز آینده در بعضی ساعات با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، شرق اصفهان، قم، مرکزی و قزوین پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: با افزایش سرعت باد در کشور عراق و مناطقی از جنوب غرب کشور در روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر، پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

وی به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اشاره و اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه (۱۸ تیرماه) کمی ابری، گاهی همراه وزش باد، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و افزایش باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۹ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین تهران در روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد، در بعدازظهر همراه با افزایش باد با حداکثر و حداقل دمای ۴۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وظیفه در پایان با اشاره به گرمترین و سردترین شهرهای کشور طی روزهای آینده، گفت: دمای اهواز در روز یکشنبه بین ۵۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد خواهد بود این درحالیست که شهر اردبیل در همین روز دمایی بین ۲۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد. لازم به ذکراست که اختلاف دمای ۲۷ درجه‌ای بین شهرهای اهواز و اردبیل طی روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) نیز حفظ می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید