رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد:

1.5میلیون ایرانی در 5 سال اخیر باسواد شدند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در پنج سال اخیر 1.5 میلیون نفر از افراد بی سواد کشور با حضور در کلاس های سوادآموزی از نعمت باسوادی برخوردار شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی باقرزاده در گردهمایی معاونان نهضت سواد آموزی کشور در ساری گفت: در پنج سال اخیر  1.5 میلیون نفر از افراد بی سواد کشور با حضور در کلاس های سوادآموزی از نعمت باسوادی برخوردار شدند.

وی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم دولت تدبیر و امید کاهش 2.3 درصدی آمار بی سوادان گروه سنی 10 تا 49 سال است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به این امر که حدود 60 درصد از افرادی که به کشورمان مهاجرت می کنند بی سواد هستند، خاطرنشان کرد: آمار منابع غیر رسمی از وجود بیش از سه میلیون نفر اتباع خارجی در کشور حکایت می کند که عمده این افراد از کشور افغانستان بوده و همین مساله  باعث بالا رفتن نرخ بی سوادی در کشور می شود.

باقرزاده تحصیل معلولان  را به عنوان برنامه اولویت دار سازمان نهضت سواد آموزی دانست و یادآورشد: افرادی که با معلولیت های شدید جسمی و حرکتی قادر به حضور در مدارس استثنایی نبودند با کمک مربیان سوادآموزی در منازل و یا بیمارستان های محل بستریشان زمینه تحصیل آنها فراهم شده است.

وی مازندران را از استان های پیشگام در کشور در زمینه فراهم کردن امکانات برای تحصیل معلولان دانست و گفت: در دو سال اخیر هشت هزار معلول در کشور از خدمات سوادآموزی برخوردار شدند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه حذف کامل بی سوادی غیر ممکن است اظهارکرد: ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای دنیا که امکان سوادآموزی رایگان برای افراد فراهم کرد کرده اما ترک تحصیل و یا عدم امتناع به تحصیل در مدارس توسط برخی افراد باعث می شود تا به مقصود مورد نظر برای ریشه کنی بی سوادی نرسیم.

باقرزاده یادآورشد: سیاست پرداخت مشوق های تحصیل به سوادآموزان از سال 94 با پرداخت 135 هزار تومان و همچنین پاداش 140 هزار تومانی قبول شدن سوادآموزان از مهم ترین راهکارهای تشویقی در جهت ریشه کن کردن بی سوادی در کشور بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید