ساعی: 30 درصد از اعتبار احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته است

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تنها 30 درصد از اعتبار سه ساله برای احیای دریاچه به آن تخصیص یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خلیل ساعی با بیان این مطلب اظهار کرد: از 550 میلیارد تومان اعتبار تعیین شده برای احیای دریاچه، تنها 30 درصد و 162 میلیارد تومان آن در طول بازه‌ی زمانی سه ساله از سال 93 الی 95 به دریاچه تخصیص داده شد. ضمن این که همگی از مشکلات مالی دولت آگاه هستیم، اگر بودجه به طور کامل تخصیص داده نشود، احیای دریاچه تا سال 1404 تمدید خواهد شد. 

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: احیای دریاچه‌ی ارومیه به چند عامل وابسته است که میزان نزولات جوی، آگاهی دهی به جمعیت ساکن در حوزه‎ی آبریز دریاچه و تخصیص اعتبارات تعیین شده از آن جمله هستند. 

وی افزود: میزان نزولات جوی نسبت به سال زراعی گذشته حدود 80 میلی متر کاهش یافته است و اگر در طی سالیان آتی نیز به همین منوال پیش رود، احیای دریاچه مشکل خواهد شد. 

وی عنوان کرد: اصلاح الگوی کشت نیز در این میان از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است و کشاورزان و زارعان باید با رعایت این مورد گام مثبتی در راستای احیای دریاچه بردارند و همچنین مدیریت مصرف آب در تمامی بخش‌ها و به خصوص بخش خانگی و کشاورزی نیز باید از سوی همه رعایت شود. 

ساعی با بیان این که 90 درصد برنامه‌های ستاد احیاء تاکنون محقق شده است، گفت: سازمان‎های مختلف علی رغم عدم تخصیص بودجه‎ی تعیین شده به منظور احیای دریاچه، به وظایف خود به درستی عمل کرده‌اند و به طور قطع می‎توان گفت 90 درصد برنامه‎های ستاد احیا عملی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تمامی بودجه‎ی تعیین شده برای احیای دریاچه به موقع در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، پروژه‎ها نیز به موقع انجام شده و روند احیا با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. 

گفتنی است، تراز آبی دریاچه‎ی ارومیه هم اکنون عدد 1270.72 را نشان می‎دهد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید