طوفان جاده زابل - زاهدان را مسدود کرد

مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: محور زابل به زاهدان به علت وقوع طوفان شن و عدم دید کافی تا اطلاع بعدی مسدود می باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، منطقه سیستان و بلوچستان، وزش باد در شمال استان هنوز ادامه دارد و این موضوع موجب افزایش ریزگردها و حرکت شنهای روان شده است.

همچنین هواشناسی استان نیز اعلام کرد: شعاع دید در محورهای مواصلاتی استان نیز کاهش یافته است.

هواشناسی استان وجود این شرایط را تا پایان هفته جاری پیش بینی کرد.

امداد رسانی به روستاهای محاصره شده در طوفان سیستان

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ادامه داشتن وضعیت بد جوی در منطقه سیستان، کار امداد رسانی به روستاهای محاصره شده در طوفان در حال انجام است.

باقر کرد افزود: طوفان اخیر خسارات جدی به مردم و اراضی کشاورزی وارد کرده است.

معاون استاندار در ادامه گفت: با توجه به اینکه ریزگردهای ناشی از طوفان باعث بروز و گسترش بیماری های فراوانی در منطقه شده، توزیع بسته های حمایتی و ماسک مخصوص به مردم منطقه در حال انجام است.

کرد افزود: با توجه به شدت وزش طوفان و بادهای 120 روزه در چند روز گذشته در منطقه سیستان و مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد و سبب بستری تعداد زیادی از مردم شمال استان شد و گزارش های کارشناسان هواشناسی استان مبنی بر ادامه این شرایط تا پایان هفته، ضروری است که همه دستگاه ها ضمن حفظ آمادگی خود و کمک به مردم اندکی از مشکلات آن ها کاسته و اقدامات لازم را مد نظر داشته باشند.

وی همچنین بیان کرد: برای انجام خدمات بهتر به مردم منطقه تقویت مراکز بهداشتی و درمانی روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون استاندار گفت: با توجه به اینکه طوفان و گردوخاک در حوزه سیستان تجربه شده است، باید تمام مشکلاتی که در این بخش وجود دارد رفع شود تا دیگر شاهد مشکلات در طوفان ها نباشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید