بیمه نمازگزاران در مراسم عید سعید فطر

تمامی نمازگزاران و نیرو‌های شهرداری تهران در مراسم عید سعید فطر بیمه می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجتبی یزدانی اعلام کرد: ستاد برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر با ۱۴ کمیته از مدت‌ها پیش آغاز به کار کرده‌است که شهرداری تهران نیز به عنوان کمیته پشتیبانی با ۳ کارگروه (خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی) و ۳۰ زیر مجموعه در این ستاد فعالیت می‌کند.

وی در تشریح جزییات برنامه‌های شهرداری تهران در برگزاری مراسم عید سعید فطر به اقدامات کارگروه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با همکاری مناطق به پاکسازی و نظافت محدوده اطراف مصلی قبل، حین و در پایان مراسم می‌پردازد و در همین راستا محدوده اطراف مصلی به ۴ پهنه تقسیم بندی شده است و ناظران سازمان مدیریت پسماند در دو بخش نظافت و پاکیزه سازی مکانیزاسیون خدمات شهری و جمع آوری پسماند خشک در این پهنه‌ها با بکارگیری نیروها، تجهیزات، ادوات لازم و غیره خدمات رسانی می‌کنند.

اکران تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با بیان این که اکران طرح‌های تبلیغات محیطی توسط سازمان زیباسازی با مضمون برگزاری مراسم عید سعید فطر برای نصب در سطح شهر و در داخل و اطراف مصلی تهران صورت خواهد گرفت، گفت: اکران تبلیغات محیطی در سطح شهر بر بیش از ۹۷ عرشه پل، ۲۴ بیلبورد و ۳۰ سازه پرتابل و نیز اطراف مصلی تهران، اکران تبلیغات محیطی در اطراف خیابان ولیعصر (عج) و میدان انقلاب، اکران تبلیغات محیطی در تلویزیون‌های شهری و غیره بخشی از این اقدامات است.

جلوگیری از هر گونه بساط گستری در محدوده مصلی تهران

یزدانی با بیان این که نیرو‌های سازمان آتش نشانی نیز در داخل و خارج از مصلی تهران با در نظر گرفتن تمامی نکات ایمنی در روز عید سعید فطر خدمات رسانی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی با استقرار نیروها، تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی در نقاط تعیین شده به شناسایی نقاط ناایمن می‌پردازد و تدابیر لازم را در جهت رفع سریع ناایمنی به‌کار خواهد گرفت.
وی در ادامه افزود:برای جلوگیری از هرگونه بساط گستری، نیرو‌های شرکت شهربان و حریم بان نیز در نقاط و پهنه‌های تعیین شده در اطراف و داخل مصلی مستقر خواهند شد.

خدمات رسانی رایگان ناوگان تاکسیرانی

وی در ادامه به اقدامات سازمان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: ناوگان تاکسیرانی شهر تهران نیز از ساعت ۵ صبح روز عید سعید فطر با ۴۰۰ دستگاه تاکسی ون و ۲۰ دستگاه سواری بصورت رایگان در ۵ محور به شرح زیر خدمات رسانی می‌کند:

محور یک: پارکینگ درب اصلی مصلی- ۳۰ دستگاه ون

محور دو: خیابان سهروردی - درب اصلی مصلی - ۱۰۰ دستگاه ون

محور سه: پارکینگ بنیاد مستضعفان - درب شمالی مصلی- ۱۰۰ دستگاه ون

محور چهار: میدان هفتم تیر - درب اصلی مصلی- ۵۰ دستگاه ون

محور پنج: پارک سوار بیهقی - درب شمالی مصلی- ۱۲۰ دستگاه ون

معاون شهردار تهران به تامین اتوبوس‌های مورد نیاز برای انتقال نمازگزاران از سطح شهر تهران به محل برگزاری مراسم روز عید سعید فطر پرداخت و گفت: ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین و تک کابین از مبادی (میدان رسالت- چهارراه تهرانپارس– پایانه خاوران- خراسان– شهرک شهید بروجردی- ۱۳ آبان (پیروزی) – تجریش-میدان نبوت- پایانه علم و صنعت - فلکه اول و دوم تهرانپارس- حکیمیه– شهرک شهید محلاتی – جماران- لویزان– میدان راه آهن– ابوذر- بازار دوم نازی آباد– جلیلی– خزانه بخارایی – میدان صادقیه- اکباتان - شهرک شهید باقری-میدان آزادی – آذری- یافت آباد– شهرک ولیعصر (عج) – تهرانسر- شهر ری- خانی آباد- دولت آباد-۱۳ آبان (رجایی)، برای این منظور پیش بینی شده است که از ۰۵:۳۰ بامداد خدمات رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد:شرکت مترو نیز با تامین تمام امکانات به صورت رایگان به جابجایی نمازگزاران می‌پردازد. همچنین به منظور رفاه حال نمازگزاران سرفاصله حرکت قطار‌ها کاهش می‌یابد و در ایستگاه‌های شهید بهشتی، رسالت، هفت تیر، مفتح و غیره پیش بینی‌های ویژه‌ای انجام شده است.

بیمه نمازگزاران در مراسم عید سعید فطر

یزدانی در ادامه گفت:تمامی نمازگزاران و نیرو‌های شهرداری تهران در مراسم عید سعید فطر بیمه هستند. همچنین شرکت شهر سالم نیز با استقرار تیم‌های پزشکی و متخصص و استقرار آمبولانس در نقاط تعیین شده به نمازگزاران خدمات رسانی خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید