دستگیری 145 سارق و زورگیر در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 145 سارق و زورگیر در عملیات پلیس پایتخت در 24 ساعت گذشته خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز دوشنبه باحضور در مقر پلیس آگاهی پایتخت، گفت: طرح امنیت محله محور از بعدازظهر دیروز تا پیش از ظهر امروز در سطح پایتخت به مرحله اجرا در آمد و در همین راستا رصد سارقان سابقه‌دار و همچنین متهمان تحت تعقیب در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برخی از افراد دستگیر شده از این باندها بعد از گذران دوران محکومیت بار دیگر جذب باندهای تبهکاری شده‌ بودند، گفت: در مجموع 145 سارق و زورگیر که در قالب 30 باند فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.

به گفته ساجدی‌نیا در سوابق افراد دستگیر شده سرقت، سرقت مسلحانه، کیف قاپی و زورگیری به چشم می‌خورد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سابقه کیفری افراد دستگیر شده اظهارکرد: بیش از ۶۰ درصد از افراد دستگیر شده در این طرح از متهمان سابقه دارند.

ساجدی نیا با بیان اینکه در جریان اجرای این طرح، کارآگاهان موفق شدند دو باند سرقت مسلحانه را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: اعضای یکی از این باندها اقدام به سرقت کرده و باندی دیگر نیز قصد سرقت مسلحانه از یک مغازه فرش فروشی را داشت که اعضایش شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس پایتخت تاکید کرد: طرح‌های امنیت محله محور در سطح شهر تهران و همه محله‌ها اجرا می‌شود و ادامه خواهد داشت.


به گفته ساجدی‌نیا ۴۰ درصد از متهمان دستگیر شده در اجرای طرح شب گذشته در حاشیه تهران و شهرستان‌های اطراف شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی همچنین از افزایش گشت‌های پلیس به ویژه در تفرجگاه‌ها و پارک‌های پایتخت همزمان با فرارسیدن تابستان خبر داد و افزود: طرح‌های دیگری همچون دستگیری اراذل و اوباش نیز در دست اجراست.

 

دیدگاه تان را بنویسید