تلاش برای لاغری، از علل اصلی افزایش اعتیاد زنان است!

آسیب شناس و رفتارشناس اجتماعی گفت: چشم و هم چشمی برای عقب نماندن از همسالان و دوستان، تلاش عوامانه و غیرعلمی برای لاغری و رفع چروک پوست از علل اصلی افزایش اعتیاد در زنان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر مجید ابهری درباره تاثیر رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در اجتماع گفت: فعالیت در زمینه‌های پیشگیری اگر با حضور پررنگ و فعال اقشار جامعه نباشد، نتایج موثر و مفیدی نخواهد داشت.


وی تصریح کرد: حضور مردم در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در ابتدای انقلاب توسط امام (ره) و طی چند سال اخیر توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و دولت به عنوان اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر بارها تاکید شده است؛ چرا که وجود این سرمایه، تضمین‌کننده موفقیت در مبارزه خواهد بود.


این آسیب شناس اجتماعی ابراز کرد: در اجتماعی شدن باید مفاهیم کاربردی و ابزارهای لازم کاملا شناسایی، طبقه‌بندی و معرفی شوند. منظور از اجتماعی شدن یعنی خانواده، مدرسه و دانشگاه در قالب تشکل‌های مردمی وارد عمل شوند و فقط منتظر اقدامات دولت نباشند و از دادن اطلاعات و گزارش از مراکز تولید و توزیع مواد مخدر و قاچاقچیان و خرده‌فروشان به پلیس و آموزش در امر پیشگیری دریغ نورزند؛ چرا که قدرت تخریبی جنگ نرم از سوی مافیای مواد مخدر متوازن نیست و دولت به تنهایی قادر نخواهد بود با این سونامی مقابله کند .


مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: در زمینه آگاهسازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، خانواده به‌عنوان اولین نهاد آموزشی می‌تواند وارد عمل شود، ایجاد سرگرمی‌های سالم، کنترل روابط دوستی فرزندان و نظارت بر رفت و آمد آنها اولین اقدامات خانواده است و مدرسه نیز مکمل این نقش حیاتی می‌باشد.


ابهری افزود: رسانه‌ها با رسالت تاریخی که در این زمینه دارند و مخصوصا صدا و سیما با زبان هنر می‌تواند جایگاه بسیار ارزنده‌ای در حوزه پیشگیری داشته باشند، تولید فیلم‌های آموزشی یا سریال‌های داستانی که از نظر رفتارشناسی به آن آموزش غیر مستقیم گفته می‌شود از حرکات بسیار اساسی و موثر می‌باشد.

 وی یادآور شد: خانواده نباید فقط دولت را در حل آسیب‌های اجتماعی موثر و دخیل بداند چراکه دولت نیز بخشی از جامعه است و باید به آن در محورهای مختلف یاری کرد.


بنیانگذار خانه ریحانه تهران درباره شیوع اعتیاد بین بانوان گفت: متاسفانه براساس تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای و حساسیت بعضی از بانوان در خصوص چاقی، در یک دهه اخیر مصرف موادمخدر بین خانم‌ها افزایش یافته است.


ابهری ادامه داد: چشم و هم چشمی برای عقب نماندن از همسالان و دوستان، تظاهر به روشنفکری و امروزی بودن، تلاش عوامانه و غیرعلمی برای لاغری و رفع چروک پوست از علل اصلی افزایش اعتیاد در بین زنان است.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، وی در پایان به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: متاسفانه جایگاه تشکل‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر بسیار گنگ و نامعلوم است، ستاد مبارزه با مواد مخدر که نقش رهبری این حرکت را به عهده دارد باید سهم تشکل‌های مردمی را مشخص کند و آموزش‌های لازم را به این تشکل ها بدهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید