کلاهبرداری ۴۰ میلیونی ۳ جوان تهرانی از فروش سوالات امتحان نهایی

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری سه کلاهبردار که با ادعای فروش سئوالات امتحانات نهایی اقدام به کلاهبرداری از دانش‌آموزان کرده بودند، خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرهنگ محمدمهدی کاکوان گفت: چند روز قبل پلیس فتا از فعالیت افراد سودجو در فضای مجازی با ادعای فروش سئوالات امتحانات نهایی باخبر شده از سوی دیگر آموزش و پرورش نیز از پلیس فتا درخواست رسیدگی به موضوع را داشت که بلافاصله با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تحقیقات در این زمینه توسط کارگاهان پلیس فتا آغاز شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به تحقیقات ماموران در این خصوص افزود: کارآگاهان پلیس فتا در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند که این افراد به هیچ عنوان به سووالات امتحانات نهایی دسترسی نداشته بلکه سووالات مربوط به سال‌های گذشته را که در بازار موجود است به وسیله فتوشاپ و دستکاری در تاریخ امتحان به عنوان سووالات امتحانات نهایی سال جاری معرفی کرده و از این طریق از دانش‌آموزان کلاهبرداری کرده‌اند.

کاکوان ادامه داد: ماموران از طریق مهندسی معکوس و انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به ردیابی سه نفر از این کلاهبرداران در فضای مجازی شده و محل آنان را در نقاط مختلف تهران شناسایی کردند.

وی گفت: دو نفر از این افراد روز دوشنبه و یک نفر دیگر روز سه‌شنبه دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شدند. این افراد فاقد سابقه کیفری بوده و 24، 23 و 21 سال سن داشتند و از این طریق 15،‌ 16 و 9 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند.

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ این افراد سئوالاتی را که ادعا می‌کردند سئوالات تخصصی امتحانات نهایی است را هر کدام به مبلغ 180 هزار تومان و سئوالات عمومی را به مبلغ 100 هزار تومان به مالباختگان فروخته و پس از دریافت وجه عکسی را که ادعا می‌کردند سئوالات مربوط به امتحانات است برای متقاضی ارسال می‌کردند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای این افراد خاطرنشان کرد: هر سه متهم به بزه انتصابی اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های آموزش و پرورش مشخص شد که هیچ سوالی از امتحان نهایی لو نرفته و ادعاهای اینچنینی کذب است، گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید هوشیار باشند و بدانند افراد سودجو در ایام امتحانات و ایام کنکور به بهانه‌های مختلف قصد کلاهبرداری از آنان را دارند که یکی از بهانه‌های آنان فروش سئوالات اصلی است اما این سوالات به هیچ‌عنوان سئوالات امتحانی نبوده و تنها سبب از بین رفتن پولشان می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر متاسفانه در همین پرونده اخیر دانش‌آموزانی با این تصور که به سئوالات امتحانات نهایی دست یافتند از درس خواندن منصرف شده و به گفته خودشان موفق به اخذ نمره قبولی در آزمون‌ها نشدند از این رو من به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان توصیه می‌کنم که فریب اینگونه تبلیغات را نخورده و حتما از طریق درس خواندن به دنبال اخذ نمره قبولی باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید