دانش اشتیانی: دو شغله نیستم

وزیر آموزش و پرورش گفت: درباره دو شغله بودن من مسایلی عنوان کردند، من نیز دیروز در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بودم و مدارکی را در آنجا ارائه دادم که به هیچ عنوان دوشغله نبوده‌ام.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فخرالدین دانش آشتیانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع  خبرنگاران گفت: بعد از شروع به فعالیت در سمت وزیری، استعفای خود را به شرکت داده‌ام و مجمع عمومی شرکت نیز تشکیل شده است.

وی افزود: به دلیل زمان‌بر شدن موضوع مجمع عمومی از قبل از اعلام استعفا، شرکت وارد کننده پوشاک تمهیدات اساسنامه دیگری را داشته است و به دلیل اینکه در ثبت شرکت‌ها به درازا کشیده شده، این موضوع نیز به تعویق افتاده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در اسفند پارسال صورت جلسه مجمع عمومی و خروج من از شرکت به نشانی پستی ثبت شرکت‌ها ارسال شده و اسناد آن نیز در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس موجود است و مشخص شده است که عضو این شرکت نبوده‌ام و دوشغله نیستم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه دامن زدن به این شایعات در آستانه انتخابات به چه دلیل است؟ گفت: شما خودتان بهتر می‌دانید، ولی واقعیت این است که در زمان انتخابات همانطور که قبلا نیز شاهد بوده‌ایم تهمت‌هایی زده می‌شود و به دختر من نیز تهمت‌هایی زده شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اعلام کرده‌اند که دختر من از کارت بازرگانی یک روستایی برای واردات پوشاک استفاده کرده است و با صحبتی که با دخترم داشتم، وی اعلام کرد که از هیچ شرکتی کارت بازرگانی نگرفته و با هیچ کس طرف حساب نبوده است.

دانش آشتیانی تاکید کرد: دخترم قرارداد رسمی تفویض کاری با یک شرکت داشته است و طبق برائتی که دادگستری داده تمام هزینه‌های گمرکی، مالیات و ارزش افزوده اجناس وارد شده پرداخت شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود اینکه دادگاه حکم داده که این کالا از مبادی رسمی وارد شده و هیچ مشکلی در آن نبوده است هنوز در برخی از خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی این واردات قاچاق اعلام می‌شود و این بهره برداری انتخاباتی است که از این موضوع در حال انجام است.

وی افزود: همه افرادی که به من و خانواده‌ام تهمت زده‌اند، به خدا واگذار می‌کنم و البته حق شکایت را نیز بر خودم محفوظ می‌دانم.

دانش آشتیانی گفت: متاسفانه به جای اینکه به موارد بزرگتر تخلفات پرداخته شود کار خانواده کوچک ما را زیر ذره بین قرار داده‌اند و خوشبختانه کار خلافی را نتوانسته‌اند ثابت کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت دخترش گردش مالی میلیاردی نداشته است، افزود: کل واردات پوشاک دختر من دو محموله بوده است و مجموع آن ۲۲۰ میلیون تومان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کار واردات اصولی بوده است و کل هزینه‌های قانونی بودن اجناس وارد شده را پرداخت کرده‌ایم، اما اگر سود و زیان شرکت را بررسی کنید ضرر هر ماهه را نشان می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید