تلاش برای محدودکردن مهاجرت به تهران

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص تعطیلی سه جلسه‌ای شورای شهر تهران در آستانه انتخابات توضیحاتی را ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا تقی پور ظهر امروز در نشست خبری که در انتهای جلسه امروز شورای شهر تهران و در تشریح مصوبات امروز برگزار شد با بیان اینکه لایحه کمک‌های آژانس جایکا به شهرداری تهران با اکثریت آرا در جلسه امروز به تصویب رسید گفت: بر همین اساس شهرداری تهران توافقنامه‌ای را با جایکا به امضا می‌رساند که بر اساس این توافقنامه موسسه جایکا مبلغ 12.5 میلیارد دلار برای احداث و تکمیل آزمایشگاه کنترل کیفیت هوا به شهرداری تهران کمک می‌کند و به مدت چهار سال کارشناسان مربوطه در آزمایشگاه کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه همچنین ترکی معاون برنامه ریزی استانداردی تهران امروز به شورای شهر آمد تا گزارشی در راستای جمعیت شهر تهران و راهکارهای چابک سازی ارائه کند گفت: واقعیت این است که روز به روز به جمعیت تهران و حریم آن اضافه می‌شود و در این جلسه پیشنهاد شد که قوانین و مقرراتی اتخاذ شود که موضوع جمعیت و مهاجرت پذیری تهران کنترل شود.

وی با بیان اینکه در دهه 60 و 70 محدودیت‌هایی در حوزه‌های شماره گذاری، اجاره اماکن و ... وجود داشت، ادامه داد: اما متاسفانه این روزها هیچ قید و بندی وجود ندارد و اگر می‌خواهید آمایش سرزمینی مناسبی داشته باشیم حتما باید مقرراتی در بحث مهاجرت پذیری و توزیع عادلانه جمعیت در استان‌ها داشتیم.

تقی پور با بیان اینکه برای پایداری جمعیت در کشور و اینکه هر روز شاهد تزلزل جمعیت در برخی از شهرها نباشیم باید مقرراتی اتخاذ شود گفت: امیدوارم با همکاری استانداری و مدیریت شهری این مسئله حل شود و دریافت مجوز سکونت حداقل نه تنها برای تهران بلکه برای همه شهرها به سرانجام برسد و آمایش جمعیتی دارای چهارچوب شود.

وی همچنین از بررسی طرح الزام شهرداری به ایجاد تراس سبز در طبقه همکف بر پهنه M و S اشاره کرد و گفت: برخی از ساختمان‌ها به شکلی طراحی می‌شوند که طبقه همکف زیربنای بیشتری دارد و پشت بام این طبقه به عنوان حیاط طبقات دیگر استفاده می‌شود که بر همین اساس مقرر شد این پشت بام‌ها تراس سبز شده و مالکان در آن درخت بکارند.

عضو شورای شهر تهران همچنین در مورد سرانجام طرح صیانت از باغات با بیان اینکه شناسنامه دار کردن باغات بیش از 2000 متر و ارائه مشوق به مالکان برای نگهداری از باغات در این لایحه پیش بینی شده است اظهار کرد: با این حال لایحه را به کمیسیون‌های مختلف فرستادیم تا نظرات، پیشنهادات و اصلاحات را اعلام کنند.

وی همچنین در مورد تعطیلی سه جلسه شورای شهر تهران در آستانه انتخابات گفت: تعطیلی هفته آخر بنا به گفته چمران در همه دوره‌ها مرسوم بوده است و چون هفته آخر، هفته تبلیغات است این شائبه تبلیغاتی ایجاد می‌شد که اعضای فعلی از تریبون شورا برای کارهای تبلیغاتی استفاده کردند و در جلسه عادی نیز مورد رأی گیری اعضا قرار گرفت و با کسب اکثریت تصویب شد.

وی در مورد سرانجام تایید صلاحیت برخی از اعضای رد صلاحیت شده نیز گفت:‌ خبر دقیقی در این زمینه ندارم اما بر اساس شنیده‌ها تایید صلاحیت عده‌ای اعلام شده است و مشکلشان حل شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید