حرف های چمران درباره حادثه معدن آزادشهر

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به رد صلاحیت برخی کاندیداها، گفت: سه مرتبه با رئیس مجلس جلسه داشته ایم و امیدواریم طی روزهای آینده اتفاقات خوبی در خصوص تایید صلاحیت کاندیداها صورت بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی چمران در جریان سی و نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که صبح امروز در تالار آبگینه سازمان آبفا برگزار شد، اظهار کرد: در ارتباط با رد صلاحیت ها تلاش های بسیار زیادی در هفته های گذشته شده است و رایزنی هایی با نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در همین رابطه در هفته های گذشته، سه مرتبه با آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه برگزار کرده ام و در خصوص رد صلاحیت ها مطالبی را مطرح نموده ام.

چمران با اشاره به اینکه در بحث تایید و یا رد صلاحیت کاندیداهای شوراها باید خدا را در نظر گرفت، گفت: امیدواریم نمایندگان محترم هیئت های نظارت بر مبنای صداقت، انصاف و مبنای دینی و شرعی تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس طی هفته های گذشته دلخوری از بنده داشتند و مطالبی را عنوان نمودند و بنده نیز توضیح دادم که خدای ناکرده قصد توهین به آنها را نداشته و ندارم و فقط اجرای مهر قانون را در خصوص رد صلاحیت ها داشته ام.

رئیس شورای عالی استان ها اظهار امیدواری کرد: با توجه به زمان باقی مانده جهت اعلام نهایی کاندیداها در پنجمین دوره انتخابات شوراها دقت لازم برای تایید صلاحیت ها صورت بگیرد.

 در ادامه جلسه عبدالحمید امینی نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها با اشاره به حادثه معدن آزادشهر و محبوس شدن تعدادی از کارگران و کشته شدن تعدادی از آنها، اظهار داشت: از عصر روز گذشته، نیروهای امدادی تلاش خود را برای نجات محبوس شدگان آغاز کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: حادثه معدن آزادشهر در هفته کارگر صورت گرفت و همه ما را داغدار کرد و انشاءالله خداوند به خانواده هایشان صبر عنایت کند.

نماینده استان گستان در شورای عالی استان ها بیان کرد: این حادثه به علت تجمیع گاز در معدن آزادشهر اتفاق افتاد و این در حالی است که هنوز آمار نهایی از کشته شدگان اعلام نشده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید