مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تمدید شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرش بیش از 14 هزار داوطلب در آزمون دکتری 96 از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا روز شنبه خبرداد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب اظهار کرد: براساس ضوابط داوطلبانی که در آزمون ورودی دوره دکتری (P.hD) نیمه‌متمرکز سال 96 مجاز به انتخاب رشته شدند برای پذیرش در کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) ضرورت دارد در مهلت مشخص شده و حداکثر تا پایان وقت روز شنبه 16 اردیبهشت به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و اطلاعیه‌های منتشر شده این سازمان به ویژه اطلاعیه‌ای که در رابطه با اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و ظرفیت‌های جدید پذیرش علاوه بر ظرفیت مندرج در دفترچه راهنما می‌توانند حداکثر 50 کدرشته محل (در صورت وجود) از میان کدرشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از کدرشته امتحانی مربوط انتخاب و حداکثر تا پایان مهلت تمدید شده با مراجعه به سایت سازمان نسبت به انتخاب کد رشته‌محل‌های خود و درج آن در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: به کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون موفق به انتخاب رشته مورد علاقه خود نشده‌اند توصیه می‌شود در این مهلت باقی‌مانده نسبت به انتخاب کد رشته‌محل‌های خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور که از روز شنبه 9 اردیبهشت‌ماه 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته و همچنین در نشریه پیک سنجش دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه 96 نیز منتشر شد، ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه و سایر دوره‌های آموزش عالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی 14 هزار و 537 نفر می‌باشد. یعنی در اصلاحیه جدید 123 ظرفیت به ظرفیت‌های قبلی اضافه شده است.

به گفته دکتر توکلی، ضمناً داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند و علاقه‌مند به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند ضرورت دارد براساس اطلاعیه‌های دانشگاه آزاد و با مراجعه به سایت این دانشگاه نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: امکان انتخاب رشته و پذیرش برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در هر دو سایت یعنی سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جداگانه امکان‌پذیر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد : تا ساعت 8 صبح امروز تعداد 96 هزار و 236 داوطلب نسبت به انتخاب رشته در آزمون دکتری اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، تا پیش از این پایان وقت امروز چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید