وقوع ۳۷پس‌لرزه از شب گذشته تاکنون در خراسان رضوی

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی از وقوع 37 پس‌لرزه از شب گذشته تا کنون در استان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حجت علی شایانفر اظهار کرد: پس از زلزله 5.3 ریشتری که شب گذشته در ساعت 1:42 دقیقه بامداد رخ داد تا ساعت 10 صبح امروز، 37 پس‌لرزه رخ داده است که کانون این زلزله در سفید سنگ فریمان بوده است.

وی افزود: از این 37 مورد، 4 مورد پس‌لرزه بالای سه ریشتر بوده و 13 تیم ارزیاب هلال احمر و 97 امدادگر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

شایانفر با اشاره به اینکه فرماندارن جهت بازدید عازم مناطق زلزله‌زده شده‌اند، ادامه داد: جلسات ستاد بحران شهرستان‎‌ها نیز تشکیل شده است و امکانات و بیمارستان‌های شهرستان‌ها نیز فعال هستند.

وی اظهار کرد: متاسفانه دو نفر بر اثر زلزله شب گذشته مجروح شده‌اند که یکی از آن‌ها به دلیل ترس دچار مشکل شد، تعدادی از واحدهای ترک‌خورده‌ی قبلی ریزش داشته است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مشهد نیز نیروهای آماده‌باش هستند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع‌زلزله‌ها در سفیدسنگ تا روز گذشته بیش از 1600 پس‌لرزه داشته‌ایم که 18 مورد پس‌لرزه بین 4 تا 5 ریشتر و یک پس‌لرزه بالای پنج ریشتر بوده است.

وی افزود: طبیعتا پس‌لرزه‌ها تا زمانی که زمین به تعادل برسد ادامه دارد و در بعضی زلزله‌ها ممکن است تا بیش از یک ماه پس‌لرزه‌ها ادامه پیدا کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید