مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی:

عملکرد شورای چهارم در حوزه زنان رضایت‌بخش نبوده است

مشاور سابق وزیرراه و شهرسازی درامور زنان وخانواده گفت: عملکرد چهارمین دوره شورای شهر تهران در حوزه زنان رضایت‌بخش نبوده و عملا کار خاصی در این حوزه انجام نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سودابه احسانی اظهارکرد: زنان  کاندیدای شوراهای شهر و روستا بهتر است برای حضورشان در شورا برنامه داشته باشند زیرا صرف حضور در شورا مشکلات مردم را رفع نمی‌کند.در حقیقت به خاطر خدمت به مردم و نه مسائل سیاسی وارد عرصه کار شوند.

وی با بیان اینکه رای آوردن وصرف حضور در شورای شهر مشکلات مردم را رفع نمی کند، گفت: افراد با عضویت در شورای شهر به فکر ایجاد یک کارنامه خوب برای استفاده‌های بعدی نباشند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد حضور در عرصه‌های مدیریتی را به چشم  یک صبغه خوب، تجربه و رزومه کاری نگاه می‌کنند در حالی که این دیدگاه درست نیست. درحقیقت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا دغدغه مشکلات مردم را داشته و عاشق خدمت به مردم باشند.

مشاورسابق وزیر راه و شهرسازی درامور زنان وخانواده به تخصص‌گرایی در شوراهای اسلامی شهرو روستا اشاره کرد و گفت: تخصص‌گرایی علاوه بر عشق خدمت به مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در حقیقت  افرادی که قصد حضور در شورای شهر را دارند تحصیلاتشان باید به شهرسازی و رسیدگی به مطالبات مردم مربوط باشد. کمبود تخصص در همه عرصه‌ها از معضلات کشور است و بعضا کسانی مسئولیت می‌پذیرند که هیچ تخصصی ندارند.

احسانی با بیان اینکه حضور چهره‌های معروف در شورای شهر علاوه بر حل نکردن مشکلات شهر باعث افزایش آن‌ها شده است، اظهارکرد: وضعیت مسئولان پیش و پس از تصدی یک پست از نظر اقتصادی و بهره‌برداری از امکانات رفاهی باید بررسی شود تا میزان تغییر وضعیت او و تلاشش برای حل مشکلات مردم مشخص شود.

مشاورسابق وزیر راه و شهرسازی درامور زنان وخانواده در ادامه تصریح کرد: حضور زنان در شورای شهر تهران می‌تواند در پیگیری مطالبات آنان بسیار موثر باشد. زیرا در صورت واگذاری مسئولیتی به زنان به دلیل برخورداری از روحیه تلاشگر و مسئولیت‌پذیر، وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند که این امر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر رفع مشکلات شهری داشته باشد البته زنانی باید وارد شورای شهرشوند که تا حدودی سوابق اجرایی، مدیریتی و در حقیقت کارنامه قابل قبولی داشته باشند. 

 احسانی در پایان گفت: یکی از وظایف شوراها بهره‌مندی از تشکل‌ها برای پیگیری مطالباتشان است. در حقیقت شوراها بهتر است تشکل‌های مختلف را به کار گیرند و از آنها برای رفع معضلات شهری در حوزه‌هایی مانند محیط زیست،امنیت و.... استفاده کنند.  زیرا شوراها دولتی نیستند  و از این منظر با تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد هم سو هستند .

 

دیدگاه تان را بنویسید