سیلاب، مناطقی از ایران را فرا می‌گیرد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد موج بارشی جدیدی به کشور وارد شده و در برخی از مناطق کشور شاهد بارندگی و سیلاب خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خبر داد: موج جدیدی از امروز وارد کشور شده و شاهد بارش باران در تبریز، آستارا،سراب، منجیل، سلماس، سنندج، روانسر، ایلام و بستان هستیم.

به گفته احد وظیفه اخطار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر برای استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه و شمال استان ایلام صادر شده است.

وی توضیح داد: امروز شاهد فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از شمال غرب و غرب کشور ، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های مرکزی و رشته کوه زاگرس هستیم و در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل ، کردستان، کرمانشاه ، ایلام ، لرستان و به تدریج زنجان ، تبریز ، البرز ، تهران ، قم و مرکزی بارندگی خواهیم داشت .

به گفته وی بارش ها همراه با رگبار پراکنده خواهد بود که البته برای جنوب آذربایجان شرقی و غربی ، کردستان، شمال ایلام ، بخش های شرقی لرستان و قزوین رعد وبرق هم پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن هشدار نسبت به این که ارتفاع امواج در دریای خزر تا دو متر خواهد رسید تصریح کرد: از امشب سوی جریان های هوا در استان های ساحلی خزر شمالی می شود و کاهش دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه ای تا فرداشب در استان ساحلی خزر به همراه وزش بادهای شدید و موقتی پیش بینی می شود. شدت بارش ها فردا عمدتا در شرق استان گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز، قزوین و تهران پیش بینی می شود که منجر به بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد.

وظیفه با بیان این که برای آخر هفته هوای تهران ابری همراه با بارش باران پیش بینی می شود و با کاهش دما در روز چهارشنبه احتمال بارش تگرگ در استان تهران وجود دارد اعلام کرد: امروز آسمان تهران نیمه ابری و در برخی ساعات همراه با رگبار و وزش باد شدید و موقتی پیش بینی می شود و دما در گرمترین زمان به ۲۷ درجه می رسد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید