معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش:

ذهن دانش آموزان نباید پر از محفوظات شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش گفت: رویکردآموزش وپرورش این است که آموزش‌ها رابه سمت مهارت محوری دردانش آموزان ببریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضوان حکیم زاده درحاشیه همایش معماران تعلیم وتربیت استان سمنان افزود:یکی از اهداف اصلی وزارت آموزش وپرورش تمرکز زادیی و دادن اختیارات بیشتر به مدارس است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اجرای سیاست تفویض اختیار در مدارس و دوره ابتدایی اظهارکرد: باید مدیران و معلمان مدارس را ازطریق طرح کارآمدی که در داخل مدرسه با استفاده از تجارب خودشان و تعامل با یکدیگر شکل می گیرد توانمندسازیم.

وی تصریح کرد: معلمان ابتدایی بسیارسخت کوش وتوانمند هستند و ما فقط باید فرصتی رافراهم کنیم که معلمان بتوانند تجربیات شان رابه اشتراک و در کنار هم یادبگیرند.

حکیم زاده با بیان اینکه تحول درآموزش وپرورش از طریق تفویض اختیار و تمرکززدایی در مدارس شکل می گیرد گفت: اگر به مدیران و معلمان اختیار واگذار کنیم که بتوانند نیازهایشان را شناسایی و فرصت های یاددهی و یادگیری را در فضای مدرسه فراهم کنند تحول خوبی برای توانمند سازی معلمان ایجاد می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی از آموزش مهارت محوری در دانش آموزان دوره ابتدایی خبر داد و گفت: در دوره ابتدایی ذهن دانش آموزان را نباید پر از محفوظات کرده بلکه باید در مسیر مهارت محوری و آموزش مهارت در دانش آموز گام برداریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید