دستگیری سه زن جیب‌بر اتوبوس های بی‌آرتی

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه زن جیب بر در اتوبوس های بی‌آرتی خبر داد و اعلام کرد که با دستگیری این سه زن آمار جیب‌بری در تهران کاهش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، از مدتی قبل و در پی وقوع سرقت های مشابه به شیوه جیب بری از مسافران خطوط BRT  در تهران به‌ویژه در محدوده مناطق مرکزی شهر تهران ، اجرای طرح کنترل نامحسوس ایستگاه هایBRT در این مناطق در دستورکار پایگاه سوم پلیس  آگاهی تهران بزرگ و کلانتری های این مناطق قرار گرفت تا اینکه در تاریخ 22 اسفندماه پارسال، تیم تجسس ویژه کلانتری 107 فلسطین در زمان کنترل نامحسوس ایستگاه اتوبوس دروازه دولت ، به دو خانم جوان مشکوک شده و آنها را تحت نظر قرار دادند.

مأموران پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و با اطمینان از سارق بودن این خانم جوان ، زمانیکه آنها قصد داشتند تا از طریق ایستگاه مترو دروازه دولت از محل خارج شوند، هر دو نفرشان را دستگیر و در همان بازرسی اولیه موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از شهروندان خانم ، کیف های زنانه و گوشی های تلفن همراه شدند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور بازپرس شعبه پانزدهم دادسرای ناحیه 6 تهران ، متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند که با انتقال پریسا. م 23 ساله  و زهرا . ح 26 ساله  به پایگاه سوم آگاهی ، هر دو نفر آنها به عنوان سارقان جیب بر حرفه ای از طایفه ی فیوج که با یکدیگر نیز دارای نسبت فامیلی هستند ، مورد شناسایی قرار گرفتند.

بررسی سوابق پریسا نشان داد که وی بارها به اتهام جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده و در آخرین سابقه دستگیری  اش نیز در شهر زنجان و به اتهام حمل و نگهداری غیر مجاز سلاح گرم بوده که مدتی را نیز در زندان سپری کرده است .

در بازرسی از مخفیگاه متهمان ، کارآگاهان موفق به کشف مقادیر قابل توجهی از اموال مسروقه متعلق به بانوان ، چند ده عابر بانک ، گوشی های تلفن همراه و ... شدند که از طریق این اموال ، ده‌ها مالباخته شناسایی شده و متهمان نیز در تحقیقات تکمیلی به ده‌ها فقره جیب بری در ایستگاه های خطوط بی آر تی بویژه در مناطق مرکزی شهر تهران اعتراف کردند .

مدتی بعد و در تاریخ 21 فروردین ماه امسال ، تیم تجسس ویژه کلانتری 107 فلسطین در ایستگاه اتوبوس چهارراه ولیعصر ، اقدام به شناسایی یکی از جیب برهای سابقه دار و حرفه ای زن طایفه ی فیوج کرد و ضمن دستگیری و انتقال وی به کلانتری ، در بازرسی از اموال بدست آمده موفق به کشف چندین دستگاه گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از بانوان شدند .

با شناسایی تعدادی از بانوانی که در همان روز و به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند ، پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری تشکیل  و متهم به دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 6 تهران برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

سودابه . الف 35 ساله نیز که بارها به اتهام جیب بری و نزاع و درگیری دستگیر و روانه زندان شده ، پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی و شناسایی از سوی کارآگاهان و همچنین تعدادی از مالباختگان ، صراحتا به ده‌ها فقره جیب بری به شیوه تک نفره از مسافرین زن خطوط بی آرتی بویژه در محدوده خیابان های ولی عصر و انقلاب اعتراف و عنوان داشت که عمده پول بدست آمده از سرقت هایش را صرف خرید از مراکز تجاری از قبیل پاساژهای لباس فروشی ، چند مورد طلافروشی و نهایتا خرید از سوپر مارکت ها کرده است .

با شناسایی تعدادی از مراکز خرید و بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته ، تصاویر سودابه شناسایی و مشخص شد که تنها در یک فقره ، متهم با سوء استفاده از کارت عابر بانک حاوی رمز متعلق به یکی از مالباختگان اقدام به خرید میلیونی لباس در محدوده میدان هفت تیر کرده بود .

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمـد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر کاهش محسوس سرقت های جیب بری پس از دستگیری این سه متهم گفت: با انجام تحقیقات پلیسی، متهمان به ده‌ها فقره جیب بری اعتراف و در ادامه ده‌ها مالباخته نیز شناسایی و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند .

نادربیگی با دعوت از سایر مالباختگان گفت : از کلیه مالباختگان بویژه بانوانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به  پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید