وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در 6 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به گذر موج سرما، از کاهش دمای هوا در استانهای گیلان، مازندران و گلستان خبر داد و گفت: امروز بعدازظهر وزش باد شدید در استانهای مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان پیش بینی می شود که می‌تواند در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه اظهار کرد: براساس  تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی، به دنبال نفوذ سامانه بارشی از سمت غرب به کشور امروز نیز در نوار شمالی کشور و در پاره‌ای از مناطق غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: به دلیل وجود جریانات مرطوب جنوبی در کشور در مناطقی از جنوب غرب، فارس و کرمان نیز افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز با گذر جبهه سرد دمای هوا در گیلان، مازندران و گلستان به شدت کاهش می یابد، گفت: امروز دریای خزر مواج خواهد شد. همچنین امروز بعدازظهر وزش باد شدید در استان های مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان پیش بینی می شود که می تواند در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک شود.

وظیفه در مورد وضعیت جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه شنبه 22 فروردین، کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده و وزش باد، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای 23 و 12 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 23 فروردین، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 21 و 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید