مشکلاتی که رشد بی رویه سمن‌ها ایجاد کرده است

دبیر یک سازمان مردم نهاد جوانان استان البرز گفت: بهتر است وزارت ورزش و جوانان برای هر سازمان مردم نهاد جوانان دوره‌های بومی، تخصصی با توجه به آمایش سرزمین برگزارکند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عطاءالله یعقوبی با بیان اینکه دوره‌های توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان استانی و همچنین دوره‌های توانمندسازی کشوری فایده چندانی برای سمن ها ندارد اظهارکرد: یک سازمان مردم نهاد نمی‌تواند در مدت کوتاهی آموزش های لازم را دریافت کند.

وی اظهار کرد: برگزاری این دوره ها صرفا هزینه‌ای را بر وزارت خانه تحمیل می کند. بهتراست دوره ها به صورت تخصصی کامل و جامع و با کمک سازمان های مردم نهاد برگزار شود.همچنین می توان از حضور فعالان اجتماعی با سابقه در این امر بهره برد.

وی در ادامه به ثبت بی رویه سازمان های مردم نهاد جوانان اشاره کرد و گفت ادامه داد : ثبت بی رویه سازمانهای مردم نهاد جوانان مشکلاتی را ایجاد کرده است زیرا این موضوع به سمن های دیگر ضرر می رساند. در دولت تدبیر و امید بحث افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد استان ها مطرح و همین امر سبب شد تا افرادی پا به عرصه میدان بگذارند که دانشی نسبت به سمن ها نداشتند و حتی تعریف فعال اجتماعی را نمی دانستند.

یعقوبی افزود: با ورود افراد ناآگاه به مسایل تشکل ها، تعداد زیادی سمن وارد عرصه کار شد و رشد بی رویه سمن‌ها مشکلاتی را بوجود آورد زیرا راه اندازی و مدیریت سازمان مردم نهاد فعالیتی تخصصی است و ورود افراد ناشی می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

دبیر این سازمان مردم نهادجوانان استان البرز اظهارکرد: سمن پویندگان سلامت به علت اینکه چندین دوره به عنوان تشکلی برتر در استان البرز معرفی شده است همکاری دستگاه های دولتی با آن در وضعیت خوبی قرار دارد امابه نظر می رسد این موضوع برای تشکل های دیگر کمی دشوار باشد از جمله برای کسانی که تازه کار هستند و بحث اعتماد سازی برای آنها هنوز شکل نگرفته است.

وی در ادامه گفت: سمن پویندگان سلامت در حوزه سلامت و در زمینه های اچ آی وی و توسعه بهداشت عمومی فعالیت می کند. این سازمان مردم نهاد در سال ۹۶برنامه‌هایی در زمینه پیشگیری از بیماری هایی چون دیابت و غیره به صورت همایش دارد. همچنین انجام پژوهش و برگزاری کارگاه‌هایی از اقدامات سمن پویندگان سلامت است، در حقیقت این سازمان مردم نهاد حداقل دو ماهی یک بار کارگاه در زمینه پیشگیری از بیماری های مختلف را برگزار می کند که به صورت رایگان بوده و از متخصصینی برای آموزش دعوت می شود. همچنین این سازمان مردم نهاد از افراد تحصیل کرده در رشته های مختلف برای ایفای نقش موثر و کمک به جامعه بهره می‌برد.

یعقوبی در پایان گفت: متخصصین مدعو در کارگاهی به تشریح بیماری پرداخته و آموزش های لازم در این زمینه را به مردم می دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید