تعیین تکلیف افزایش نرخ کرایه‌ها تا پایان فروردین

نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مخالفت مجدد فرمانداری تهران با افزایش نرخ کرایه‌ها و ارسال موضوع به هیات حل اختلاف وزارت کشور تاکید کرد: قطعا تا پایان فروردین ماه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران تعیین تکلیف خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرتضی طلایی که از نیمه‌های جلسه امروز شورا ریاست را بر عهده داشت در تشریح مصوبات سیصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این جلسه بخشی از وقت به صحبت‌ها و نظرات اعضا و ارزیابی‌ آنها از عملکرد دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری تهران در ایام نوروز اختصاص پیدا کرد که برآورد اکثریت اعضا نشان از رضایت نسبی آنها نسبت به اقدامات انجام شده در نوروز بود.

وی افزود: نخستین مصوبه امروز شورای اسلامی شهر تهران در حقیقت هدیه‌ای بود به سربازانی که در شهر تهران مشغول به خدمت هستند به این ترتیب که تخفیف 80 درصدی در حوزه هزینه بلیت حمل و نقل عمومی برای آنها در نظر گرفته شد. قطعا مکانیزم اجرایی تخفیف 80 درصدی توسط شهرداری تهران پیش بینی خواهد شد.

وی تاکید کرد: این تخفیف شامل بلیت‌های اتوبوس و مترو برای همه سربازانی است که در شهر تهران مشغول به خدمت هستند.

وی بررسی طرحی در خصوص حفاظت از اماکن تاریخی و بافت‌های قدیمی شهر تهران را یکی دیگر از دستور جلسات سیصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران خواند و افزود: بی تردید حفظ اماکن تاریخی و بافت‌های قدیمی بر همه ما لازم است ولی در راستای نگهداشت این اماکن مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه همسایگان و خانه‌های همجوار اماکن تاریخی با برخی مشکلات مواجه هستند. لذا شهرداری با این طرح نسبت به گذشته در این حوزه فعال‌تر حضور خواهد داشت. این طرح نیز با اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

طلایی بررسی نحوه واگذاری غرف سازمان میادین میوه و تره بار را دیگر دستور کار شورای اسلامی شهر تهران معرفی کرد و ادامه داد: غرفه‌های سازمان میادین میوه و تره بار در حقیقت واسطه‌های بین تولید کننده و مصرف کننده هستند و به نوعی تنظیم بازار در شهر تهران را بر عهده دارند. نحوه واگذاری این غرفه‌ها با برخی مشکلات مواجه بود که با ارائه لایحه‌ای نسبت به این واگذاری‌ها مکانیزم جدی‌تری با دقت بیشتری اعمال خواهد شد تا با تحقق این مهم کمک موثری به عرضه محصولات کشاورزی در شهر تهران انجام شود.

وی به واگذاری خانه لرزاده در منطقه 7 -که به نام خانه هنرمندان شماره 2 نامگذاری شده- به خانواده معماران و شهرسازان اشاره کرد و گفت: از ابتدای دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد واگذاری پایگاهی برای هم اندیشی معماران و شهرسازان در جهت توسعه شهر داده شده بود که امروز مصوبه این پیشنهاد که در قالب آن خانه مرحوم لرزاده در منطقه 7 در اختیار خانواده معماران و شهرسازان قرار بگیرد مورد تایید همه اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اختلاف فرمانداری تهران و شورای شهر تهران مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت: هر ساله خود دولت نرخ تورم را اعلام می‌کند و تاکسیران‌ها نیز جزو همین شهروندان هستند و تسهیلاتی خاصی توسط شهرداری و نهادهای دیگر به رانندگان تاکسی داده نمی‌شود.

وی افزود: در چنین شرایطی وقفه‌ای که هر ساله برای افزایش نرخ کرایه‌ها میان فرمانداری و شورای شهر تهران ایجاد می‌شود موجب سردرگمی مردم و بلاتکلیفی رانندگان تاکسی می‌شود.

وی تاکید کرد: اگرچه قانونا به رانندگان تاکسی اعلام می‌کنند که تا قبل از اعلام رسمی نباید افزایش نرخ کرایه‌ها را داشته باشیم اما  در عمل ممکن است این اتفاق بیفتد. به هر حال در هیات حل اختلاف وزارت کشور این موضوع تصمیم گیری نهایی خواهد شد و تصور می‌کنم که این موضوع تا پایان فروردین ماه تعیین تکلیف شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید