دولت واژه جوان، احترام و اعتماد را زنده کرد

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه دولت واژگان جوان و اعتماد را زنده کرد، گفت: قبل از روی کار آمدن دولت تنها ۵۰ سازمان مردم نهاد جوانان مجوز داشتند که این تعداد به ۱۹۰۰ سمن رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا رستمی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در برخی کشورها به ازای هر ۱۰۰ جوان یک سمن جوانان وجود دارد اما در ایران به ازای هر پنج هزار جوان یک سازمان مردم نهاد (سمن ) وجود داشت.

وی تصریح کرد: افزون بر هزار سازمان مردم نهاد جوانان در سامانه وزارت ورزش و جوانان ثبت نام کردند که مجوزهای آنها درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: تا پایان این دولت شمار سازمان های فعال مردم نهاد کشور به حدود ۲ هزار و ۹۰۰ سازمان می رسد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان دیگر بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۱۳۹۹ در کشور فعال می شوند تا به استانداردهای جهانی در این عرصه دست یابیم.

وی با بیان اینکه توسعه کیفی این سازمان ها برای افزایش سطح مشارکت پذیری و اثرگذاری در حوزه جوانان دارای اهمیت ویژه ای است خاطر نشان کرد: بر این اساس دوره های آموزشی در سطح دانش و مهارت افزایی تدوین و اعتباراتی به این موضوع اختصاص داده شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ۴۵ میلیارد ریال به طرح های مردم نهاد جوانان در کشور به منظور توسعه این سازمان ها کمک شده است.

رستمی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید وام ۳۰ میلیون ریالی ازدواج را به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش داد تا از این طریق بتواند به اقتصاد جوانان کمک کند.

وی ادامه داد: تمام تلاش دولت یازدهم بر این است تا از ازدواج جوانان حداکثر حمایت ها را انجام دهد.

معاون ساماندهی امور جوانان بیان کرد: بررسی های وزارت ورزش و جوانان در ابتدای دولت یازدهم نشان داد که ۱۷ استان در کشور فاقد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده هستند.

وی اضافه کرد: تنها ۴۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در ابتدای دولت تدبیر و امید در کشور وجود داشت که هم اینک به ۳۰۰ مرکز افزایش یافته است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برنامه ریزی شده هزار مرکز مشاوره تخصصی ازدواج خانواده در چهار سال آینده در کشور ایجاد شود تا به استانداردهای جهانی برسیم.

رستمی اظهار داشت: هیچ استاندارد آموزشی در گذشته برای ازدواج در کشور وجود نداشت بر این اساس استانداردهای آموزشی پیش از ازدواج برای اولین بار طراحی شد.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح نیازمند مدرسانی بودیم که آموزش های تخصصی را در کشور به جامعه هدف ارائه کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ مدرس به این منظور در سراسر کشور شناسایی و دوره تربیت مدرس آموزش های پیش از ازدواج به آنها ارائه شد و این طرح از سال جدید در سطح عمومی جامعه اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این تعداد مدرس برای ۷۵۰ هزار زوج سال آینده آموزش های پیش از ازدواج را در سطح کشور ارائه خواهند کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سیاست اصلی دولت یازدهم به صحنه آوردن جوانان و بازگشت آنان به سمت جامعه و عبور از فرد گرایی بوده است که در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده ایم.

رستمی با بیان اینکه دولت به سمتی حرکت کرد تا مشارکت های اجتماعی نهادمند و سازمان یافته توسعه پیدا کند اظهار داشت: توسعه ان جی اوها و سازمان های مردم نهاد جوانان در همین راستا در وزارت ورزش و جوانان دنبال شد.

وی گفت: دولت یازدهم، واژگان جوان، احترام، اعتماد،مسئولیت پذیری، مشارکت و قانون را از کلماتی مرده و بی روح به کلماتی زنده بدل کرد و نقش عملیاتی و زندگی بخش آنها را احیا کرد.

سیستان و بلوچستان تنها استانی است که مجوز احداث دو خانه جوان دارد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه خانه جوانان به منظور رسیدن به این هدف در سال ۹۵ طراحی شد ادامه داد: ۱۲ خانه جوان تاکنون افتتاح و با تخصیص اعتباری که داده شد خانه جوانان به عنوان شتاب دهنده کارآفرینی اجتماعی و رشد فرهنگی در بقیه استانها هم در حال افتتاح است.

وی گفت : سیستان و بلوچستان تنها استانی است که مجوز احداث دو خانه جوان به آن داده شده است .

معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:شاید کسی باور نمیکرد سیستان و بلوچستان در حوزه جوانان از قعر جدول به دوم جدول صعود کند.

رستمی بیان کرد: تغییر نگرش و تصویر ذهنی از استان و شرایط و موقعیت جوانان در استان برای من محسوس بود.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با استعداد های طبیعی و انسانی خود می تواند ادعا کند که تصویر ناامنی و فقر را تغییر داده است.

محمدرضا رستمی تصریح کرد:این ذکاوتی که در استان شکل گرفته و سال ۹۶ را به عنوان مقصد گردشگری کشور تعریف کرده باعث شده تا تمام نگاه ها و منابع به استان سوق داده شود.

وی اظهار داشت: وجود یک شخصیت توانمند، توسعه گرا، عملگرا که امروز سرمایه ملی محسوب می شوند به نام علی اوسط هاشمی در سیستان و بلوچستان موجب این توفیقات در استان شده است.
در پایان این نشست از سازمان های مردم نهاد جوانان، فرمانداران و مدیران کل برتر سیستان و بلوچستان در حوزه جوانان تجلیل به عمل آمد.

 

دیدگاه تان را بنویسید