شهردار تهران: با وجود تمام مشکلات خط 7 را ساختیم

شهردار تهران با تاکید بر مشکلات بسیاری که بر سر ساختن خط 7 متروی تهران بود، گفت: این خط را تنها به دلیل خدمت به مردم ساختیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدباقر قالیباف در مراسم تست گرم خط 7 مترو با اشاره به افزایش حجم تولید در کارخانه واگن سازی تهران تاکید کرد: در شرایطی که هر روز کارخانه‌ها در کشور تاسیس می‌شوند ما در این کارخانه توانستیم در هر فصل چهار نوبت واگن آماده کنیم و یقین دارم ظرفیت بیشتر در این کارخانه وجود دارد.

وی افزود: سرعت ساخت مترو در تهران نسبت به سایر کلانشهرها بسیار بیشتر است به طوریکه در بعضی شهرها وقتی می‌خواهند یک مترو بسازند با هزاران حرف کلنگش زده می‌شود. سپس جشن پایان خاک برداری، بتن ریزی، ریل گذاری و ... را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: در نهایت نیز تکمیل یک خط 10 سال زمان می‌برد؛ اما در تهران تنها در خط 6 مترو 30 کیلومتر حفاری، لاینینگ و ریل گذاری انجام شده و ساخت 85 درصد ایستگاه‌هایش نیز در 18 ماه انجام شده است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه کسی نمی‌تواند تصور کند خط 6 متروی تهران با چنین حجم کاری تنها در 18 ماه انجام شده است افزود: باید بدانیم این عدد و رقم‌ها و رکوردهایی که در کشور به ثبت رسیده است، نشان از این دارد که کار نشد ندارد. خداوند آنچنان اراده‌ای به انسان‌ها داده که با عقل، برنامه ریزی، هوشمندی و خلاقیت با شرط ایمان می‌توانند هر کاری را انجام دهند.

وی با اشاره به تست گرم خط 7 متروی تهران ادامه داد: در جریان احداث این خط مشکلات فنی بسیاری داشتیم. شرایط زمین، جنس خاک، فرسودگی تاسیسات و ... وجود داشت و حتی در جریان احداث این خط به حدی مشکل زیاد بود که همه قانع می‌شدند می‌توان این خط را نساخت. در حقیقت برای انجام ندادن این کار به حد کافی دلیل داشتیم اما تنها به دلیل خدمت مردم این کار نشدنی را در کمتر زمان ممکن انجام دادیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید