آخر هفته بارانی پایتخت

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب کشور خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه گفت: نقشه‌های هواشناسی امروز بیانگر فعالیت سامانه بارشی در نوارشرقی کشور است، ازاین رو درمناطقی ازسواحل دریای خزر، بویژه در سواحل مرکزی و شرقی، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در استان خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور گاهی وزش باد شدید رخ خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه امروز در بخش‌هایی از جنوب و نواحی مرکزی کشور نیز گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود، ادامه داد: بتدریج از غلظت غبار در این نواحی کاسته می‌شود. روز چهارشنبه نیز در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و در مرزهای شرقی کشور نیز گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی در شمال غرب کشور ابرناکی و بارش شروع می‌شود و روز پنج شنبه علاوه بر شمال غرب، دامنه فعالیت آن غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و بخش‌هایی از جنوب کشور را فرا گرفته و سبب افزایش ابر، وزش باد، بارش باران گاهی رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه‌های کوهستانی بارش برف خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعد از ظهر روز چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق و شمال عربستان تشکیل گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از جنوب غرب کشور سبب کاهش کیفیت هوا در این نواحی خواهد شد، اظهار کرد: امروز بخش‌های شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و روز پنج شنبه بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 16 درجه سانتی گراد و روز پنج شنبه کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر اوایل شب بارش باران گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 17 درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید