کدام استان های کشور بارانی می شوند؟

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی استانهای پربارش کشور در روز آینده را اعلام کرد و گفت: از اواسط روز چهارشنبه 25 اسفند، این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، نفوذ یک سامانه بارشی از سمت جنوب غرب و غرب کشور، ابتدا غرب، جنوب غرب کشور و دامنه های زاگرس و به تدریج شمال غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پیامد ورود این سامانه افزایش ابر، در پاره‌ای نقاط وزش باد به نسبت شدید، بارش باران، گاهی رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه‌های کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: شدت بارش امروز نیز در کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، مرکزی، همدان، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال و شرق خوزستان، شمال ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی است. 

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه عمده فعالیت این سامانه روز سه شنبه 24 اسفند، در شمال، شمال شرق و قسمت هایی از شرق کشور خواهد بود، گفت: شدت بارش روز سه شنبه در خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال سمنان خواهد بود و از اواسط روز چهارشنبه 25 اسفند، این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

به گفته وظیفه، با توجه به وزش باد شدید و تشکیل توده گرد و خاک روی عراق، امروز بعدازظهر در مناطق جنوب غرب، جنوب و پاره ای نقاط غرب کشور گرد و غبار پیش بینی می شود و احتمالا فردا این مناطق گرد و غبار خواهند داشت. همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان وزش باد شدید، گرد و خاک پیش بینی می شود.

بارش پراکنده در تهران

وی در پایان در مورد شرایط جوی استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه شنبه 24 اسفند، نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده و وزش باد، به تدریج کاهش ابر، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای 13 و 6 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 25 اسفند، صاف، در بعدازظهر افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای 17 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید