مدارس کشور مهارت را به دانش آموزان آموزش نمی دهند

در مراسم امضای تفاهم نامه آموزش و پرورش و وزارت صنعت بر جای خالی مهارت آموزی در مدارس اشاره شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برات قبادیان امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش و وزارت صنعت، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه پس از امضا باید پیگیری شود و از اقدامات صورت گرفته پس از آن ارزیابی‌های لازم صورت بگیرد.

وی افزود: توسعه دانش‌های مهارتی موضوع جدیدی نیست و از 10 سال گذشته مطرح بوده است اما در ایران به جای آموزش مهارتی به آموزش‌های علمی و تربیت نیروی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس متمرکز بودیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت گفت: لطمه‌های توجه صرف به نیروی دارای مدرک را بر اقتصاد کشور مشاهده می‌کنیم. اگر قرار است صنعت و اقتصاد ما پیشرفت کند و دانش محور شود باید به آموزش‌های مهارتی توجه شود.

یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت در ادامه این مراسم، گفت: نرخ رشد بهره‌وری در کشور ضعیف است و به شدت نیاز به ارتقای بهره‌وری حتی در حوزه نیروی انسانی داریم.

وی افزود: هم اکنون فارغ التحصیلان هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها با فضای واقعی بازار کار آشنا نیستند و نمی‌توانیم یک فرد متخصص که بتواند پس از اتمام تحصیل کار را در واحدهای صنعتی و تجاری آغاز کند تحویل دهیم.

صادقی ادامه داد: فارغ التحصیلان هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها باید توانایی ترجمه متون انگلیسی را داشته باشند و تمام این موارد دست یافتنی است به شرط آنکه آموزش‌های ما بهره‌وری داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید