میزان مشارکت بانوان در جامعه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز یکی از شاخص‌های توسعه پایدار در جامعه میزان مشارکت بانوان است. حقیقتی که متاسفانه در کشور ما به رفع تکلیف مبدل گشته و همه چیز را با انتخاب چند مدیر و مسئول خانم تمام شده می‌دانیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حمیده زرآبادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن گفت: ما جز شعار و وعده هیچ اقدام اساسی و بنیادینی در حوزه زنان و بانوان انجام نداده‌ایم و باید یک بار دیگر آمارهای بزهکاری، فساد، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان را مورد بررسی قرار دهیم تا شاید تلنگری باشد و بدانیم امروز در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان که آمارهایش جز شرمندگی چیز دیگری ندارد، چه وظایفی بر عهده ماست.

وی افزود: امروز در جهت تحکیم بنیان خانواده، چه اقدام و عملی صورت گرفته و آسیب‌هایی چون اسیدپاشی، کارتن خوابی، اعتیاد، عدم تمکین از عرف و شرع جامعه نتیجه بی توجهی به جایگاه و شأن زن در جامعه و در خانواده است. براساس همین مبنا و نگاه غلط با آسیب‌هایی روبرو شده‌ایم که برای حل آن نیازمند قانونگذاری دقیق و سنجیده در حوزه زنان هستیم.

وی با اشاره به عمکرد مجلس گفت: امروز نزدیک به یک سال از عمر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، مجلسی که با عبور از فراز و نشیب‌ها و صبر و بردباری در برابر هجمه‌ها در برابر آرمان‌ها و احقاق حقوق آحاد ملت ایستادگی کرده است و بر پای عهدی که با ملت بسته است پایدار است و مجلسی دغدغه‌مند، پویا و جوان است و اهل تعامل است نه معامله و مجلسی که جسور و شجاع است نه اهل تندروی و در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ منافع ملی کشور با قوای دیگر گفت‌وگو دارد.

زرآبادی تصریح کرد: در این رهگذر ترجیح منافع شخصی بر منافع جمعی به عنوان مانعی بزرگ در جهت نیل به وظیفه اصلی نمایندگی و همینطور پیگیری مطالبات و استیفای حقوق مردم آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت و تردیدی نیست مجلس هرگز نمی‌گذارد هیچ مسئولی به خود این اجازه را بدهد که حق و حقوق مردم را نادیده بگیرد و نباید فراموش کنیم مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و همه مدیران در برابر مردم مسئول‌اند و باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم قزوین در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه‌اش تصریح کرد: قزوین،‌ البرز و آبیک مردمانی فرهیخته دارد. در استانی با ظرفیت بالای صنعتی، کشاورزی و گردشگری هرگز آنچنان که شایسته نام آنها بوده است، مورد توجه قرار نگرفته‌اند و کارگران کارخانه‌های بزرگ استان قربانی سوء مدیریت شده‌اند و از حقوق مسلم خود محروم‌اند.

وی افزود: رنج و سختی کارگران کارخانه کنتور سازی، نازنخ و شیشه قزوین باید به گوش مسئولین برسد. کارگرانی که برخی از آنها بیش از یک سال است حقوق دریافت نکرده‌اند و حقوق و معوقات کارگران و بازنشستگان باید در اولویت قرار گیرد و چرا بازنشستگان از دریافت حقوق‌های قانونی خود محروم هستند و هنرمندان استان قزوین نیز سال‌هاست از محرومیت‌ها و بی مهری‌ها رنج می‌برند و از امنیت شغلی و بیمه محروم هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید