تغییرات در هدایت تحصیلی دانش آموزان

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جزئیات تغییرات هدایت تحصیلی دانش آموزان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه فرد و تربیت انسان های سالم برای ایفای نقش در زندگی فردی و اجتماعی است که در این راستا، عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند.

برنامه ریز و مشاور تحصیلی در این زمینه نقش بسزایی دارد به طوری که باید بداند که چه موضوعی را با چه شیوه ای تنظیم کند.

منظور از راهنمای تحصیلی کمک کردن به دانش آموزان در انتخاب دروس یا رشته های تحصیلی، آگاهی از مقررات مدرسه، آگاهی از مقررات امتحانی، بر طرف کردن مشکلات درسی آن ها است.

اما موضوع هدایت تحصیلی در تابستان گذشته به موضوع جنجال برانگیزی تبدیل شده بود .این مشکلات دانش آموزانی بود که حکایتش آمیخته شدن اجبار با هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه دهم بود.

در این راستا یکی از دانش آموزان گلایه خود را اینگونه بیان می کند که نمره تجربی او بالای 7 هزار و نمره ریاضیش بالای 6 هزار بوده اما این درصورتی است که آموزش و پرورش می گوید باید با این نمرات در رشته فنی و حرفه ای تحصیل کند.

حالا این مشکل بزرگ که بر سر راه دانش آموزان قرار گرفته بود در سال جدید به یک راه همواری تبدیل شده است و شرایط متفاوتی را به همراه دارد.به این صورت که الزامی به معنی گذشته برای دانش آموز وجود ندارد.

در این خصوص مهدی فیض معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:آموزش و پرورش خود را موظف می داند که حداکثر ظرفیت معین شده را برای پژوهش دانش آموزان در رشته مورد نظر مهیا کند.

وی افزود:دراین میان به دلیل محدودیت ظرفیتی حدنصاب و یا میانگین نمرات برخی درس ها در دوره متوسطه اول برای برای ورود به رشته ها تغییر کرده است. حد نصاب افزایش می یابد و به طور طبیعی تعدادی از داوطلبان را بدون توان علمی فیلتر می کند.

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان پایه نهم تا پایان فروردین ماه سال آتی فرصت دارند تا رشته اول مورد نظر خود را به مدارس اعلام کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید