مولاوردی: درباره عقیم‌سازی گورخواب‌ها حرفی نزده‌ام

معاون‌رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۳۱ بازارچه فروش و خوداشتغالی زنان در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شهیندخت مولاوردی در نشست بانوان فرهیخته و افتتاح نمایشگاه «بوی بهار» افزود: این نمایشگاه مثل نمایشگاه‌های دیگر نقاط کشور، دستان هنرمند و پرتوان زنان زنجانی را به نمایش گذاشته است و امیدواریم که از ظرفیت بانوان در توسعه متوازن استان بهره‌گیری شود.

وی ادامه داد: حلقه مفقوده فعالیت‌های بانوان، زمینه عرضه و فروش کالاهای تولیدی آنان است که با ضعف‌هایی مواجه است. در این شرایط طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراث‌فرهنگی در خصوص صنایع‌دستی و موضوع بازاریابی، بازارسازی و بازارداری این کالاها منعقد شده است و بر اساس این تفاهم‌نامه در عرصه صنایع‌دستی، سازمان میراث‌فرهنگی متعهد به راه‌اندازی ۳۱ بازارچه فروش و خوداشتغالی در ۳۱ استان کشور است و این مهم را در دستور کار خود دارد.

وی گفت: در برخی استان‌ها این بازارچه‌ها راه‌اندازی شده و امیدواریم که تا پایان کار دولت یازدهم در همه استان‌ها دایر شود.

مولاوردی درباره بازاریابی این بازارچه‌ها اظهار کرد: امیدواریم پس از راه‌اندازی این بازارچه‌ها بتوان به صورت شبکه‌ای و منطقه‌ای و پس از آن در سطح بین‌المللی به شکل‌ برند و استانداردسازی کالاهای تولیدی بانوان این محصولات را عرضه کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: باید کمک کرد تا تلاش بانوان برای تولید چنین محصولات ارزشمندی به ویژه در سطح روستاها که به کار گرفته شود، به ثمر بنشیند و شاهد رونق بازار فروش این محصولات باشیم زیرا در حال حاضر زنان کم‌ترین سود و منفعت را از فروش‌ محصولات خود می‌برند.

وی در ادامه گفت: پارک بانوان و فرهنگ‌سرای زندگی زنجان فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه فرهنگی دارد این در حالیست که متاسفانه بسیاری از استان‌های کشور از وجود چنین فضاهایی برای بانوان بی‌بهره هستند اما این فضاها در توانمندسازی بانوان اهمیت دارد.

«مهرانه» می‌تواند به الگوی کشوری تبدیل شود

مولاوردی همچنین در بازدید از کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه، در جمع خبرنگاران گفت: مهرانه ظرفیت و پتانسیل آن را دارد که تبدیل به الگو و نمونه کشوری شود و امیدواریم که در آینده شاهد صادرات این طرح از استان زنجان به سایر استان‌های کشور باشیم زیرا که وجود چنین مراکزی در سایر استان‌های کشور نیاز است.

وی افزود: اقدامات خیران زنجانی و زنجانی‌های مقیم در سایر استان‌های کشور بسیار ارزشمند است و مهرانه قابلیت این را دارد که فرهنگ خود را صادر کند و این موضوع بسیار مهم است.

مولاوردی با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ای دولت در زمینه احداث کلینیک‌های مشابه گفت: مهرانه مجموعه‌ای است که با ارایه خدمات خالصانه به مردم و ایجاد چنین مرکز منحصربه‌فردی کمک حال دولت شده است.

ضرورت توجه به مولفه‌های درون‌زای اقتصاد مقاومتی

معاون رئیس‌جمهور همچنین در امور زنان و خانواده در حاشیه افتتاح نمایشگاه «بوی بهار» در جمع خبرنگاران گفت: اغلب کالاهای تولید زنان را صنایع‌دستی مختلف تشکیل می‌دهند و در این زمینه باید فرهنگ استفاده از کالای ساخت داخل و ترویج و نهادینه کرد. زنان یکی از مهم‌ترین عناصر در نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ استفاده از کالای تولید داخلی هستند و می‌توانند فرزندان خود را در این زمینه آموزش دهند. فرهنگ استفاده از کالای داخلی به شرطی باید نهادینه شود که کالاهای تولید داخلی نیز در رقابت با کالاهای خارجی، استاندارد و کیفیت لازم را هم داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در شرایط کنونی باید بتوانیم مولفه درون‌زای اقتصاد مقاومتی -که افزایش تولید داخلی و توجه و اهمیت به تولید ملی است- را در دستور کار قرار دهیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: من راجع به گورخواب‌ها اظهار نظر نکرده‌ام، مصاحبه‌ای که از من نقل شد مربوط به یک سال و نیم قبل از آن درباره عقیم‌سازی زنان کارتن خواب معتاد و مبتلا به ایدز - که فرزندان معتاد مبتلا به ایدز به دنیا می‌آورند- و اقدامات دولت در این زمینه بود. من پاسخ دادم که دولت هنوز برنامه‌ای در این زمینه ندارد و اگر هم برنامه‌ای داشته باشد، وزارت بهداشت باید آن را بررسی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید