خانه جوانان محل فعالیت سیاسی نیست

مدیرکل طرح های ملی جوانان با بیان اینکه دوره نگاه امنیتی به جوانان گذشته است گفت: خانه جوانان محل فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی جوانان است، نه فعالیت‌های سیاسی.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محسن طلایی ماهانی در چهارمین نشست سراسری معاونان فرهنگی و امور جوانان سراسر کشور که در شیراز در حال برگزاری است با تأکید بر اهمیت خانه‌های جوانان در رشد و تعالی اجتماعی جوانان افزود: باید تلاش کنیم خانه‌های جوانان تبدیل به مراکز دولتی نشود و همه سعی ما این است که طیف وسیعی از جوانان درگیر خانه‌های جوانان شوند که البته هماهنگ سازی همه دستگاه‌ها و توجیه فعالیت‌های خانه‌های جوانان کار بسیار سختی است.

مدیرکل طرح‌های ملی جوانان ادامه داد: باید جوانان، شرایط اجتماعی مطلوبی پیدا کنند و مسئولیت خانه‌های جوانان را برعهده بگیرند، زیرا دولتها نباید در امور این خانه‌ها دخالت کنند و وظیفه دولت در این مورد، نظارت از راه دور و سیاست‌گذاری کلی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از نگاه امنیتی به مسائل جوانان در حال عبور هستیم تاکید کرد: دوران این که همه مسائل را امنیتی می‌دیدیم گذشته است. امروز می توانیم به جوانان اعتماد کنیم و باید اجازه دهیم جوانان در سازمان های مردم نهاد، فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه انجام دهند.

طلایی ادامه داد: انتظار ما از جوانان برای فعالیت در خانه‌های جوانان، انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و به هیچ وجه نمی‌خواهیم این فعالیت‌ها به سمت سیاسی گرایش پیدا کند و زمینه فعالیت سیاسی در خانه‌های جوانان را از بین می‌بریم.

مدیرکل طرح های ملی جوانان اظهار داشت: خانه جوان محل مسئولیت پذیری و بزرگ نمایی جوانان است و باید همه افکار به این سمت سوق یابد.

وی تاکید کرد: البته خانه‌های جوانان زیرساخت‌های خیلی مطمئنی ندارند اما در تلاشیم خانه‌های جوانان را در شورای عالی جوانان، با حضور رئیس جمهور یا معاون اول مطرح کنیم و به تصویب برسانیم تا آینده محکم و مستدامی پیدا کنند.

طلایی خاطرنشان کرد: تلاش یک ساله‌ای انجام شده تا خانه‌های جوانان را همانند سمن‌ها جا بیندازیم. بلوغ جوانان در غالب سمن، تشکلهای خیریه و فعالیت‌های اجتماعی، تضمین کننده آینده کشور است. زیرا معتقدیم با پول نفت و دولت بزرگ آینده کشور تضمین نمی‌شود.

مدیرکل طرح های ملی جوانان بااشاره به اینکه خانه جوانان محل آشتی و اعتماد اجتماعی جوانان است گفت: پیشنهاد دادیم پای خیریه‌ها به خانه جوانان باز شود و در حوزه سیاست گذاری مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: همه مراکز استانها باید از خانه‌های جوانان برخوردار شوند، در حال حاضر ۹۰ درصد استانها دارای خانه جوانان هستند و تا پایان سال همه استان‌ها از این امکان برخوردار می‌شوند. ممکن است تاسیس خانه جوانان در سه یا چهار استان به فروردین یا اردیبهشت ۹۶ برسد.

طلایی اظهار کرد: پیشنویس نحوه اداره خانه‌های جوانان به تمام استانها ارائه شده است چون نمی‌خواهیم اداره خانه جوانان بر عهده دولت باشد. همچنین زمینه‌های لازم برای استقرار سمن‌ها و جوانان در خانه جوانان باید فراهم شود.

وی در پایان گفت: برای اداره خانه‌های جوانان از سوی جوانان لازم است یک دوره انتقال داشته باشیم تا پس از مدت کوتاهی مدیریت خانه‌ها به جوانان تنفیذ شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید