برای حل بحران ریزگردها از مردم کمک بگیرید

مدیر عامل مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران با اشاره به پدیده ریزگردها در استانهای جنوبی کشور گفت: بارها برای برطرف کردن مشکلات این پدیده با مسئولان ذیربط مکاتبه داشته و راهکارهایی را نیز ارائه کرده‌ایم و حتی یادآور شده‌ایم که اگر حل این معضل از عهده تان خارج است آن را به خود مردم واگذار کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا رجایی با اشاره به اینکه برخی از افراد از حوادث و بحران ها سوء استفاده می‌کنند و از این طریق سعی می‌کنند به درآمدهای کلانی هم دست پیدا کنند، گفت: مسئولین محترم باید جلوی این رفتارها را بگیرند و دست از کارهای تبلیغاتی هم بردارند؛ چرا که زندگی هموطنان ما تحت تأثیر این بلای طبیعی قرار گرفته و آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه رصد و پیشگیری از حوادث جزو وظایف دولت و دستگاههای اجرائی است، تاکید کرد: اگر مشکلاتی در راستای حل این بحران وجود دارد و کنترلش از عهده آنان خارج است، بهتر است که از مردم کمک بگیرند.

رجایی افزود: اکنون در عصری زندگی می‌کنیم که NGOها امور را در دست دارند و دولتها به حمایت از آنها می‌پردازند و همین تشکل‌های مردم نهاد در تعاملات بین الملل هم تاثیرگذار هستند. بنابراین اگر قرار است در کشوری مقوله دانش بنیان پیگیری شود لازم است از خرد جمعی و مدنی هم بهره بگیرد و هیچ چیز بهتر از این نیست که بگذاریم مردم به فکر خودشان باشند و از این طریق مشکلات را با حمایت دولت حل کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید