سرعت و بستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب زیر ذره‌بین پلیس

جانشین پلیس راه کشور در خصوص اقداماتی که برای ایام نوروز و سفرهای نوروزی در نظر گرفته شده گفت: برای اینکه بتوانیم وضعیت سفرهای هموطنان را در ایام تعطیلات پایان سال و تعطیلات نوروز مدیریت کنیم، تمهیداتی اندیشیده می شود و جلسات مشترکی با سازمان های مرتبط با این سفرها برگزار می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرهنگ ابراهیم وهاب زاده در یک برنامه رادیویی افزود: قرارگاه نوروزی مربوط به پلیس راهور ناجا، تقریبا از سه ماه پیش فعال بوده و جلسات مختلفی توسط کمیته های فرعی مربوط به این قرارگاه برگزار شده تا بتوانند بیشترین خدمات را به هموطنان عزیز بدهند با هدف،التزام بخشی به ترددها و دوم کنترل و کاهش حوادث ترافیکی و جان باختگان.

جانشین پلیس راه کشور با اشاره به همکاری سازمان های مختلف، بیان داشت: در انجام این وظیفه مهم سازمان های مختلفی سهیم هستند و ما شاهد تلاش همه دستگاه ها هستیم و همه دستگاه ها تمام امکاناتشان را بسیج کردند تا هم‌دوش با پلیس راه بتوانند در خدمت هم وطنان باشند.

وی با اشاره به افزایش نصب سامانه‌های ثبت تخلفات هوشمند جاده ای عنوان کرد: پلیس راه حسب وظیفه اش از انجا که در ایام نوروز بیشترین افزایش حجم ترافیک را در جاده ها داریم، در حوزه کنترل رفتارهای رانندگی امسال سامانه‌های ثبت تخلفات هوشمند جاده‌ای‌مان افزایش پیدا کرده است. این دوربین ها نصب شده اند تا بتوانیم هم سرعت لحظه ای و هم سرعت متوسط خودروها را کنترل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز بر مدیریت سرعت بیشتر شده است، اظهار داشت: چون سرعت هم در وقوع حادثه ها و هم در شدت بخشیدن به آسیب های وارده سهم مهمی دارد، تمرکز بر مدیریت سرعت را بیشتر کرده ایم. اگر سرعت ها مجاز و معقول و منطقی باشد چنانچه تصادفی هم رخ دهد منجر به جان باختن هم وطنان نخواهد شد.

سرهنگ وهاب زاده ادامه داد: همچنین دوربین های سیار کنترل سرعت را افزایش داده ایم و تمامی تیم های گشت را مجهز به دوربین های سیار کرده ایم تا صرف نظر از سامانه های ثابت بتوانیم به صورت جاری هم رفتار رانندگان را در خصوص سرعت تحت کنترل داشته باشیم.

وی با اشاره به بستن کمربند ایمنی توسط همه سرنشینان خودرو گفت: بستن کمربند ایمنی مخصوصا سرنشینان عقب متاسفانه خیلی رعایت نمی شود، درصد استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو، بیش از 90 درصد است اما متاسفانه سرنشینان عقب این مهم را معمولا رعایت نمی کنند. کمربند در جلوگیری از فوت سرنشینان در حوادث نقش کلیدی و موثری خواهد داشت و این از موضوعاتی است که ما بر آن تمرکز خواهیم داشت و سعی می کنیم تا پیاده کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید