نجات کارگر ساختمانی از عمق ۲۰ متری چاه

بی احتیاطی در حین کار، سقوط کارگر میانسال به عمق چاه ۲۰ متری را رقم زد با حضور نجات گران آتش نشانی کارگر ۵۰ ساله که به شدت از ناحبه کمر آسیب دیده بود از داخل چاه نجات یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، طی تماس کارگران یک کارگاه ساختمانی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط یکی از کارگران به عمق چاه، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه ۷۵ به همراه گروه امداد و نجات ۱۰ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت ۸:۴۰ صبح امروز به میدان هروی، خیابان ضابطی اعزام شدند.

امیر مهدیانی مدیر منطقه سه عملیات آتش نشانی تهران که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حاضر شده بود، در این خصوص گفت: در یک قطعه زمین گود برداری شده به مساحت هزار مترمربع یک حلقه چاه وجود داشت که یکی از کارگران به داخل آن سقوط کرده و در عمق ۲۰ متری چاه گرفتار شده بود.

وی در ادامه افزود: ریزش خاک از دهانه چاه و موقعیت نامناسب قرار گیری چاه کار را برای نیروهای عملیاتی سخت کرده بود اما آتش نشانان بی درنگ بررسی های لازم را انجام دادند و پس از ایمن سازی و برداشتن خاک های دهانه چاه، با بکارگیری تجهیزات مخصوص نجات خود را به عمق ۲۰ متری رساندند و با تلاش فراوان کارگر میانسال را از چاه خارج کرده و به سطح زمین انتقال دادند.

مدیر منطقه سه عملیات آتش نشانی اضافه کرد: نیروهای عملیاتی کارگر ۵۰ ساله که از ناحیه کمر، دست، پا و صورت دچار آسیب دیدگی شده بود را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس دادند.

مهدیانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی و ارائه تذکرات ایمنی، محل حادثه را تحویل مسئولان کارگاه ساختمانی دادند.

 

دیدگاه تان را بنویسید