برگزاری کنگره جوانان در آیینه پژوهش در دهه اول اسفند

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: کنگره علمی «جوانان در آیینه پژوهش» ۹ و ۱۰ اسفند با حضور وزیر ورزش و جوانان در شیراز برگزار می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا فضلی افزود: با توجه به  ضرورت نگاه دوباره به تعریف جامعه جوان ، کنگر جوانان در آیینه پژوهش در شیراز - به عنوان دومین پایتخت جوانان جهان اسلام- برگزار می‌شود .

وی در ادامه گفت: ازدواج، مشکلات ناشی از طلاق، تنزل جایگاه خانواده، زمینه‌ساز آسیب‌هایی است که به صورت فردی یا اجتماعی به جوانان تحمیل می‌شود.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه توجه به موضوع جوانان، یک ضرورت است، اظهار کرد: تغییرات به وجود آمده در زمینه فناوری و ارتباطات در دنیا باعث تغییر شیوه زندگی شده است و نسل جوان از این تغییرات مصون نیستند بنابراین لازم است مسایل مربوط به این قشر را بازنگری کنیم. یکی از ابزار ما  برای این کار، تحقیق است.

وی با اشاره به موضوعات سخنرانی‌های کنگره عملی «جوانان در آیینه پژوهش» گفت: ۱۴ سخنرانی را  برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در حوزه‌های  مختلفی مانند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی، ازدواج و طلاق، اشتغال، سرمایه اجتماعی، آسیب اجتماعی، مشارکت، بهداشت و سلامت، مناسبات بین‌نسلی  و اوقات فراغت است.

فضلی در پایان اظهارکرد: قصد داریم در سال‌های آینده کنگره علمی «جوانان در آیینه پژوهش» را تخصصی‌تر برگزار و برای موضوعات مربوط به جوانان مانند اشتغال سمپوزیوم تعریف کنیم و با دعوت از متولیان مربوط به همان موضوع از برنامه‌ها و چالش‌های آنان برای پیشبرد برنامه‌ها آگاهی یابیم. بدین ترتیب به نتیجه درست‌تری می‌رسیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید