ره صد ساله ای که امیرحسین یکشبه رفت

گودالی کوچک درست مانند یک قبر کنده بود، مگر امیر حسین چند ساله بود که اینطور فکر قبر و قیامت ذهنش را درگیر کرده بود؟!

لینک کوتاه کپی شد

 

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: دشت عباس بود و عملیات کربلای پنج[1] در پیش. من[2] و امیر حسین[3] گوشه ای خلوت کرده بودیم. امیر در وصف شهادت می گفت و آه می کشید. طوری از شهدا و مقامشان صحبت می کرد که گویی سال های سال در این راه گام برداشته است. هق هق گریه مان بالا گرفت و نگاهمان را از هم دزدیدیم...

روز بعد باز هم با امیر حسین از همان جای دیروز رد شدیم که گودالی کوچک مانند قبر کوچکی را دیدم و پرسیدم: امیر جان این گودال دیروز اینجا نبود. لبخندی زد و گفت: دیروز آن را کندم. آنجا بود که فهمیدم امیرحسین تا چه اندازه به فکر قیامت و آخرت است. مگر او چند ساله بود؟!

چند روز بعد نام امیرحسین در لیست شهدای کربلای پنج ثبت شد. 

 

 

 
  1.  این عملیات از بزرگ ترین عملیات هایی بود که در دوره دفاع مقدس به انجام رسید. کربلای پنج به تاریخ نوزدهم دی ماه سال 65 با رمز مبارک یا زهرا (س) در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد. این عملیات به دنبال عملیات کربلای چهار صورت گرفت و رزمندگان با پیروزی در این عملیات، طعم تلخی را به بعثی ها چشاندند و نگذاشتند شیرینی فتح کربلای چهار در جانشان بنشیند.

2. محسن قدرتی از همرزمان شهید.

3. شهید امیرحسین قلی پور که به تاریخ دوازدهم اسفند سال 65 در شلمچه و در عملیات کربلای پنج در سن 16 سالگی به شهادت رسید و پیکر او هشت سال بعد بازگشت.

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید