ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه شنبه

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز سه شنبه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه گفت: امروز (شنبه 9 بهمن) با ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از جنوب، مرکز، شرق، شمال شرق و بتدریج در دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی و بارش برف و باران، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق جنوبی کشور با رعد و برق همراه خواهد بود.

وی افزود: در استان‌های ساحلی دریای خزر نیز بارش باران پیش‌بینی می‌شود که بتدریج با نفوذ زبانه جریان‌های شمالی بر مقدار بارش‌ها در سواحل غربی خزر افزوده شده و بارش برف این مناطق نیز دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش‌ها اوایل وقت امروز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام، غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بعدازظهر در استان گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی در شمال تهران، کرج و قزوین خواهد بود.

خروج سامانه بارشی از کشور

به گفته وظیفه، روز یکشنبه 10 بهمن، به تدریج در نیمه غربی کشور از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق و مرکز کشور ادامه خواهد داشت که شدت بارش‌ها در استان خراسان رضوی خواهد بود. این سامانه اوایل وقت روز دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود و در این روز تنها سواحل غربی خزر بارش پراکنده خواهد داشت و در سایر مناطق کشور جو نسبتأ پایدار خواهد بود.

ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در ادامه با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه 12 بهمن، با ورود سامانه بارشی دیگری در شمال غرب و غرب کشور بارش شروع می‌شود، گفت: امروز در بخش‌هایی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط جنوب شرق و شرق کشور با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب کشور گرد و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در روز یکشنبه نیز در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور باد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. امروز بخش‌های غربی و روزهای یکشنبه و دوشنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود، دریای خزر نیز در دو روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: از امروز با نفوذ هوای سرد دمای هوا در نیمه غربی و نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد و روزهای یکشنبه و دوشنبه هوای سرد در نیمه شمالی کشور ماندگار خواهد بود.

وی در پایان درمورد وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 10 بهمن، نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده، به تدریج کاهش ابر، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای 6 و منفی 3 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 11 بهمن، کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 7 و منفی 2 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید