درگیری در جلسه شورای شهر تهران

چرا شهرداری بودجه ٢٠ میلیاردی آتش‌نشانی را نداد؟

سیصد و بیست و سومین جلسه شورای شهر با فریاد و اعتراض شدید در حال پیگیری است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیصد و بیست و سومین جلسه شورای شهر به ریاست چمران آغاز شد. در ابتدای این نشست، رئیس شورای شهر گفت: برنامه تشییع شهدای آتش‌نشان ساعت ٨ صبح روز پنجشنبه برگزار می‌شود و امیدوارم همه در پایتخت در این مراسم شرکت کنند و مراتب قدردانی خود را نسبت به شهدای آتش‌نشان ابراز نمایند.

در ادامه این نشست، برخی اعضای شورای شهر خواستار تذکر درباره اتفاق اخیر در ساختمان پلاسکو شدند اما چمران قبول نکرد. در واکنش به این اتفاق، رحمت‌الله حافظی (عضو شورای شهر) گفت: ٢٠-٣٠ نفر در این حادثه کشته شده‌اند آن وقت شما آقایان نماینده می‌خواهید همین جا بنشینید و حرفی نزنید. او سپس وسایل خود را جمع کرد و در این لحظه دیگر اعضا نیز از وی حمایت کردند.

در واکنش به این ماجرا؛ سرانجام چمران قبول کرد که تذکرات مطرح شود اما هر نماینده بیش از ٣ دقیقه صحبت نکند.

رئیس شورای شهر گفت: جلسه قبلی همه به تذکر گذشت. آقایان دوربین و رسانه می‌خواهند؟

حافظی در پاسخ به وی گفت: بله باید رسانه‌ها بدانند چه اتفاقی افتاده است. اگر مشروح جلسه شنبه پخش می‌شود ما صحبتی نداریم.

بعد از تذکر دبیر شورا، عباس جدیدی با گمان اینکه نوبت وی است، قصد داشت صحبت کند که محسن پیرهادی با اعتراض به وی گفت: نوبت خانم راستگو هست. من خودم حواسم به نوبت‌ها هست. امروز حوصله ندارم و اعصابم خرد است. لطفا بنشینید.

در این لحظه عباس جدیدی عصبانی شد و خطاب به وی گفت: حواست باشد چه جوری با من حرف می‌زنی. مگر تو کی هستی که اینطور با من حرف می‌زنی؟ دور برت داشته است؟ نمی‌دانم این صندلی داغ چه حکایتی دارد که هرکس رویش می‌نشیند جوگیر می‌شود؟!

با شدت گرفتن بحث‌ها؛ حبیب کاشانی به سمت عباس جدیدی رفت و وی را آرام کرد.

 در میدان مین زندگی می‌کنیم/ آرتیست‌های سینما هم در مسائل شهری عرض‌اندام می‌کنند

عباس جدیدی در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه ضروری است بودجه به سمت بخش سرمایه برده شود، گفت: مهمترین اولویت‌های شهر تهران حمل و نقل ریلی، ایمن‌سازی و هوشمندسازی تهران است.

وی ادامه داد: با توجه به ناایمن بودن شهر تهران که در میدان مین زندگی می‌کنیم، هوشمندسازی تهران از اهمیت زیادی برخوردار است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ضدانقلاب سعی می‌کند در وحدت مردم رخنه ایجاد کند، گفت: چند روز پیش رضا پهلوی برای شهدای آتش‌نشان ما از عنوان هلاکت استفاده کرد و نتانیاهو دم از رفاقت با مردم ایران زد. این درحالی‌ست که ما با رژیم کودک‌کش رفاقت نمی‌کنیم.

جدیدی با اشاره به اینکه حتی آرتیست‌های سینمایی هم درباره مسائل شهری عرض‌اندام می‌کنند، اظهار کرد: این افراد بدون حتی یک سناریو نمی‌توانند شاخ بز را جدا کنند.

این عضو شورای شهر با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات، اظهار کرد: باید اعضا گزارش عملکرد خود را ارائه دهند، تا مشخص شود در این چهار سال چه کسی برای خود کار کرده و چه کسی برای مردم؛ مردم از ما پاسخ می‌خواهند.

 چرا شهرداری بودجه ٢٠ میلیاردی آتش‌نشانی را نداد؟/ چرا خبرنگاران را از محوطه خارج می‌کنید؟

حافظی نیز در ادامه این جلسه یادآور شد: روز پنجشنبه در تشییع شهدای آتش‌نشان، محاکمه مسببان را خواهیم خواست.

وی افزود: قوه قضاییه باید بدون ملاحظات سیاسی وارد بررسی حادثه پلاسکو شود. انحصار خبررسانی پلاسکو باید شکسته شود. بر چه اساسی خبرنگاران و عکاسان را از محوطه خارج می‌کنند؟ امکان دارد عکاسان برای برخی ملاحظات بهتر باشند؛ حضور نداشته باشند، این قابل قبول است اما برای چه خبرنگاران را بیرون می‌برید؟!

این عضو شورای شهر تصریح کرد: رسانه ملی به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی؛ افرادی را دعوت کند که اولویت آنها مردم باشد نه افرادی که در این سال‌ها نشان دادند اولویت‌هایشان چیست.

وی یادآور شد: برای چه شهرداری بودجه ٢٠ میلیاردی را به آتش‌نشانی نداد؟ از ردیف بودجه آتش‌نشانی ٥٥ میلیارد محقق شد اما فقط ٢١ میلیارد آن داده شد.

عضو شورای شهر گفت: آقایان حقایق را کتمان نکنید. دروغ نگویید. نروید در رسانه بگویید ٤٥ میلیارد به آتش‌نشانی دادیم. هرکس سند دارد این رقم پرداخت شده؛ ما او را روی چشم می‌گذاریم.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید