اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به مشکلات آموزشی + عکس

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به مشکلات آموزشی تجمع کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی  پلاس، یکی از دانشجویان و فعال صنفی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تجمع صنفی دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت:‌ این تجمع در اعتراض به ابلاغیه آموزشی جدید این دانشگاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ابلاغیه جدید آموزشی دانشگاه اختیارات معاونت دانشکده‌ها برای رفع خطاهای تداخل، هم‌نیاز، پیش‌نیاز و دیگر مشکلات سلب شده است، افزود: هم‌اکنون یکی از مسولان آموزشی دانشگاه در میان دانشجویان حضور یافته است.

photo_2017-01-22_12-32-00

گفتنی است در بیانیه جمعی از تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که در راستای جلوگیری از روند پیش‌گرفته‌شده توسط معاونت آموزشی دانشگاه تهیه و تنظیم شده، آمده است؛

معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی

با سلام و احترام؛

ابلاغ قانون جدید مصوب در زمینه محدودیت دسترسی‌های معاونین آموزشی واحدها توسط معاونت آموزشی دانشگاه (به شماره ۲۰۰/۳۹۵۵/د تاریخ ۹۵/۱۰/۰۹) توجهات دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی را در ایام تعطیلی بین دو ترم به خود معطوف کرد.

با توجه به اینکه معاون آموزشی هر واحد آگاه‌ترین شخص به مشکلات ارائه واحدهای آموزشی است، با سلب این اختیارات از ایشان باید منتظر مشکلاتی بیش از پیش در پروسه انتخاب واحد باشیم. چراکه راس هرم سازمانی آموزش در دانشکده عملا بی‌اختیار شده و دستِ تنها نهادی که می‌توانست مشکلات غیرقابل پیش‌بینی و قابل پیش‌بینی سیستم را حل و فصل کند از یاری دانشجویان کوتاه شده‌است.

ماشینی شدن پروسه انتخاب واحد تا زمانی که تمامی مشکلات و باگ‌های سیستم مرتفع نشده باشد کاری به دور از آینده‌نگری و صلاح دانشجویان و ایضا مسئولین آموزش واحدهاست. چراکه تنها راه پوشش خطاهای نرم‌افزاری حضور نهاد انسانی در جهت رفع آن‌هاست.

اما نیک آگاهیم که تنها بخش ناچیزی از مشکلات دانشجویان در ایام انتخاب واحد متوجه مشکلات نرم‌افزاری سیستم گلستان بوده و برنامه‌ریزیِ نه‌چندان دقیق گروه‌های آموزشی که هرکدام دارای ناهماهنگی‌های بی‌شماری است یکی دیگر از مشکلات دانشجویان در ایام انتخاب واحد می‌باشد.

ازجمله این مشکلات می‌توان به تغییر چارت در چندین رشته اشاره کرد. در بسیاری از گروه‌های آموزشی چارت آموزشی ارائه شده در ابتدای دورهٔ تحصیلی ۴ سالهٔ کارشناسی تغییراتی داشته و عمدهٔ این تغییرات در سیستم گلستان ثبت نگردیده‌است و در ایام انتخاب واحد شاهد تداخل چارت فعلی و چارت سابق برای دانشجویان ورودی‌های متفاوت هستیم به طوری که برخی دانشجویان که می‌بایست طبق چارت سابق اقدام به اخذ واحد کنند، با خطاهای پیش‌نیاز و هم‌نیاز و ... چارت جدید مواجه می‌شوند.

همواره ظرفیت واحدهای درسی ارائه شده در گروه‌های آموزشی در ابتدای امر به‌هیچ‌وجه پاسخگوی حجم عظیم دانشجویان متقاضی اخذ واحد درسی نبوده و به تدریج در طول انتخاب واحد ظرفیت این قبیل واحدها افزایش می‌یافت. اما اکنون معلوم نیست کارکنان ساختمان چند منظوره آموزش کل، فرصت رسیدگی به چند واحد در گروه‌های آموزشی متعدد دانشکده‌های مختلف دانشگاه را دارند.

تعداد بی‌شمارِ کلاس‌های حل تمرین به خصوص در رشته‌های فنی و مهندسی خود گواه بر مشکلات چندین و چندبرابر دانشجویان در جهت هماهنگ کردن زمان تشکیل کلاس‌هاست و با این اتفاق دانشجویان از اخذ معدود واحد‌هایی که قابلیت اخذ دارند، باز می‌مانند.

پیش از این اعتراضات دانشجویان در موارد آموزشی معطوف به صفوف طولانی درخواست رفع خطاهای نامعقول سیستم گلستان در دفتر معاونین آموزش دانشکده‌ها بود، امید داشتیم با انتصاب جدید ریاست دانشگاه، دیگر شاهد چنین صفوف عریض و طویل در ایام انتخاب واحد نباشیم و معاونین آموزشی دانشکده‌ها با نظارت جناب‌عالی با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تلاش بیش از پیش از بار مشکلات دانشجویان در ایام انتخاب واحد بکاهند نه اینکه مطالبات دانشجویان در امور آموزشی به کف رسیده و خواستار ابقای صفوف در دانشکده‌ها به جای تشکیل صفوف در ساختمان چندمنظوره‌ی آموزش کل دانشگاه باشند.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید