تندگویان: تخریب ساختمان پلاسکو ربطی به دولت ندارد

عضو شورای شهر تهران گفت: پلمپ نشدن ساختمان توسط شهرداری بعد از عدم توجه هیأت مدیره پلاسکو به تذکرات شهرداری، موضوعی ابهام برانگیز است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمدمهدی تندگویان در توضیح عدم پرداخت بودجه کافی به آتش‌نشانی از سوی شهرداری گفت: اعتبار و بودجه به حدی که ما برای آتش‌نشانی خواسته بودیم، اختصاص پیدا نکرد. البته آتش‌نشانی می‌گوید که در موضوع پلاسکو مشکل تجهیزاتی و دستگاه نداشت و تجهیزاتش به اندازه‌ای بوده که توانست از مسئله اطفاء حریق برآید. موضوع ریزش ساختمان پلاسکو یک موضوع دیگر است و اطفاءحریق یک موضوع جداگانه است. چون تقریبا قبل از ریزش آتش‌نشانی اعلام می‌کند که حریق را توانسته اطفاء کند ولی خب بعد از آن ساختمان ریزش کرد.

تندگویان در پاسخ به این که چه کسی مسئول پیشگیری و ایمنی پلاسکو بوده است، گفت: ماجرای فاجعه پلاسکو ربطی به دولت و وزارت کار ندارد. موضوع ایمنی سازه و تذکراتی که در رابطه با بحث حریق داده بودند، به شهرداری برمی‌گردد. شهرداری مدعی است که تذکرات لازم را به هیات مدیره ساختمان داده بود ولی این که بازدارنده این اتفاق چه کسی است و بعد این همه تذکر چرا ساختمان پلمب نشده، موضوعی است که هم ابهام دارد هم پاسخ مناسبی برای آن نداریم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بی‌توجهی مالکان گفت: متاسفانه مالکین حتی مالکین ملک‌های نوساز تذکرات را نه جدی می‌گیرند و نه تبعیت می‌کنند. بعد هم شکایت هم می‌کنند که جلوی کار ما را گرفته و نمی‌گذارند به فعالیت خود ادامه دهیم.

تندگویان با اشاره ساختمان‌های ناایمن دیگر خاطرنشان کرد: الان یک موضوعی مثل علاءالدین را ببینید! شورای شهر و شهرداری با همه امکاناتشان نتوانستند یک طبقه آن را تخریب کنند و هنوز پروسه تخریب آن ادامه دارد. در موضوع مجتمع تجاری فردوسی خودم هم ورود پیدا کردم که موضوع ایمنی سازه داشتیم. سه سال شورای شهر با مالکان درگیر بود تا توانست ایمن‌سازی آنجا را انجام دهد. واقعا دادستانی باید ورود پیدا کند و به ما کمک کند. باید مالکین را بیرون کنیم و تا کار ایمن‌سازی انجام ندادند، اجازه فعالیت ندهیم. البته اگر رانتی هم این وسط وجود دارد حتما باید قوه قضائیه باید ورود کند و پرونده‌هایش را بگیرند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید