تهران شنبه بارانی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه گستره بارشها در حال حرکت به دامنه‌های مرکزی و جنوبی رشته کوه البرز است ، گفت: دمای هوا تا روز یکشنبه تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امین‌حسین نقشینه درباره آخرین وضعیت جوی سه‌ روز آینده کشور اظهار کرد: سیستم بارشی که فعالیت آن در سیستم شمالی کشور و استانهای گیلان و اردبیل آغاز شده، امشب دامنه فعالیتش بیشتر خواهد شد.

وی افزود: این بارندگیها در مناطق سرد سیر و ارتفاعات به شکل برف است و باید شاهد بارندگی در سواحل شمالی کشور باشیم و انتظار می‌رود که شنبه گستره بارشها به دامنه‌های مرکزی و جنوبی رشته کوه البرز یعنی استان تهران کشیده شود؛ به تدریج گستره بارشها در روز شنبه به شرق و شمال‌شرق خواهد رفت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه همراه با موج جدید بارندگی، کاهش دما نیز خواهیم داشت، تصریح کرد: این کاهش دما ابتدا در سواحل شمالی بوده و در ادامه گستره آن به دامنه جنوبی البرز کشیده می‌شود که در این صورت روز شنبه حدود 3ـ4 درجه کاهش دما خواهیم داشت؛ تا روز یکشنبه با حدود 5 تا 10 درجه کاهش دما در کشور روبرو خواهیم شد که این کاهش دما روز دوشنبه و سه‌شنبه بر مقدارش افزوده می‌شود؛ کاهش دما صبح سه‌شنبه در شهر رشت از تمام نقاط ایران بیشتر است و برای تهران صبح سه‌شنبه و چهارشنبه دمای زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با اشاره به تقویت سامانه بارشی در هفته آینده و موج بعدی سامانه بارشی در روز یکشنبه گفت: بعدازظهر پنجشنبه از روی دریای عمان جریانات گرم و مرطوب به سمت کشور ما حرکت می‌کند و در جنوب غرب، جنوب و مناطق جنوبی استان کرمان و سیستان و بلوچستان بارش خواهیم داشت.

وی یادآور شد: بارشهای موج جنوبی، روی دامنه‌های زاگرس جنوبی و زاگرس مرکزی بصورت بارش برف و باران خواهد بود و فردا هم تقویت موج جنوبی بارندگی را خواهیم داشت و با تقویت موج جنوبی، گستره بارشها به مناطق شرق و شمال‌شرق می‌رسد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید