کاهش دمای کشور از ابتدای هفته آینده

سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا در بیشتر نقاط کشور از ابتدای هفته آینده خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی بیانگر ورود تدریجی توده هوای به نسبت سرد طی روزهای یک شنبه تا چهارشنبه  هفته آینده به کشور است.

احد وظیفه افزود: بر این اساس بپیش بینی می شود در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شاهد کاهش ۳ تا ۶ درجه از روز یک شنبه تا سه شنبه، در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شاهد کاهش ۳تا ۶ درجه از یکشنبه شب تا سه شنبه و در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد کاهش ۷تا ۱۲ درجه از دوشنبه تا چهارشنبه باشیم.

به گفته وی در استان اصفهان، چهار محال و بختیاری، کرمان و خراسان جنوبی نیز کاهش ۴تا ۸ درجه از دوشنبه تا چهار شنبه و در استان‌های کردستان وکرمانشاه کاهش ۳تا ۵ درجه از یکشنبه تا سه شنبه و در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان و قم کاهش ۳تا ۶ درجه از یکشنبه شب تا چهارشنبه رخ خواهد داد.

وظیفه تاکید کرد که در مدت زمان یاد شده، بیشینه دمای هوا در مناطق واقع در شمال غرب، شرق و به ویژه شمال شرق کشور به زیر صفر درجه نیز خواهد رسید و بر این اساس توصیه می شود  برای تامین حاملهای سوخت و انرژی اقدامات لازم بکار گرفته شود.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید