افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی ادامه دار است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی بویژه تبریز، تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد تا فردا خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با توجه به حاکم بودن شرایط پایداری نسبی در اغلب نقاط کشور تا روز دوشنبه 20 دی، افزایش آلاینده‌های جوی برای شهرهای بزرگ و صنعتی بویژه تبریز، تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد انتظار می‌رود.

کاهش دما در سواحل شمالی کشور از سه‌شنبه

وی افزود: طی این مدت در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما و در استان‌های گیلان و اردبیل در بعضی ساعات وزش باد شدید جنوبی رخ خواهد داد. ولی از روز سه‌شنبه با نفوذ جریان سرد شمالی به سواحل شمالی کشور کاهش دما برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز یکشنبه 19 دی، در برخی نقاط شمال غرب و غرب بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو، روز دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و روز سه‌شنبه نیز برای دامنه‌های زاگرس مرکزی و غرب، دریای خزر و استان اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز دوشنبه20 دی، صاف و غبارآلود، اوایل شب نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای 9 و 2 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه 21 دی، کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با غبارمحلی، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 11 و 2 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید