هوای پایتخت ناسالم برای عموم مردم

نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا به برقراری شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی در روز جاری (یکشنبه 19 دی) دلالت دارد و انتظار می‌رود این شرایط تا روز دوشنبه همچنان تداوم داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  پایداری هوا موجب شد دوازدهمین روز هوای ناسالم در آسمان تهران به ثبت برسد. دیروز نیز میانگین شاخص هوا روی عدد ۱۳۰بود. از سویی شاخص ۲۴ ساعته تا ساعت ۸ امروز نیز عدد ۱۴۰ را نشان می‌دهد. آسمان شهرهای اصفهان، ارومیه، کرج،‌ تبریز و بوشهر نیز آلوده و صحنه انباشت آلاینده‌های جوی است. از ابتدای زمستان سال جاری تاکنون هوای تهران ۷روز سالم، ۹روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳روز ناسالم برای همه بوده است.

نتایج پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای ایستگاه مهرآباد بر برقراری شرایط جوی پایدار در روز جاری (یکشنبه 19 دی) دلالت می‌کند. با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز دوشنبه 20 دی، وزش باد با بزرگی بین 3 تا 4 متر بر ثانیه در برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی دو روز آینده دما افزایش نسبی خواهد یافت.

نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا نیز بر برقراری شرایط نامطلوب کیفی هوا (آستانه شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها) در روز جاری (یکشنبه) دلالت کرده و انتظار می‌رود این شرایط تا روز دوشنبه همچنان تداوم داشته باشد.

آلودگی هوا مدارس ابتدایی را تعطیل کرد

با تصویب کمیته اضطرار آلودگی هوا، مدارس ابتدایی و مهدهای کودک تهران به جز شهرهای دماوند و پردیس و فیروزکوه امروز یکشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل است. همچنین براساس مصوبات این کمیته، امروز و فردا معادن شن و ماسه تهران نیز تعطیل است و طرح ترافیک روزانه فروخته نخواهد شد. همچنین طرح ترافیک در محدوده  زوج و فرد گسترش یافته واجرا خواهد شد.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید