حقوق و مزایای معلمان مدارس غیردولتی تعیین تکلیف شد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی، موسسان را موظف به پوشش بیمه‌ای و عمل طبق ضوابط کار کرده است اما مشکلاتی وجود دارد که با تشکیل "صندوق حمایت از موسسان" حل خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مرضیه گرد در واکنش به اعتراض  معلمان مدارس غیردولتی پیرامون حقوق و مزایا و عدم برخوردای از بیمه اظهار کرد: خوشبختانه تعیین تکلیف حقوق و مزایای کارکنان غیررسمی مدارس غیردولتی، در قانون دائمی شدن تاسیس مدارس غیردولتی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی مصوب و به دولت ابلاغ شد، آمده و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: در قانون صراحتا وضعیت کارکنان تعیین تکلیف شده است و بر اساس آن موسس باید از قانون کار و ضوابط آن برای کارکنان غیررسمی مراکز غیردولتی تبعیت کند و پرسنل خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مشکلات موسسان برای بیمه کارکنان برابر بودن سهم بیمه‌ای پرداختی با سهم حق بیمه‌ای که برای افراد عادی در حوزه‌های صنعتی و تولیدی تعیین شده، است گفت: این مسئله تاثیر منفی به‌روی افزایش شهریه و زیر بار نرفتن موسسان برای پوشش بیمه‌ای است.

گرد ادامه داد: به عنوان مثال مدرسه‌ای داریم که مجوز استقرار آن از سوی سازمان نوسازی 70 یا 90 دانش آموز ذکر شده است و از آنجا که باید کادر آموزشی خود را تکمیل کنند و از سوی دیگر هزینه حق بیمه، اجاره و هزینه‌های جاری مدرسه را بپردازند اقدام به افزایش شهریه می کنند. راهکار دیده شده در قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی تشکیل "صندوق حمایت از موسسان" است و امیدوارم بتوانیم آن را عملیاتی کنیم تا طبق قانون پرداخت بخشی از حق بیمه سهم موسس و کارکنان غیررسمی از طریق این صندوق تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان پس از ابلاغ قانون، تشکیل بلافاصله شورای سیاست گذای و برنامه ریزی نظارت مرکزی و تدوین آیین نامه هاست گفت: بویژه راه‌اندازی صندوق حمایت از موسسان را در اولویت داریم تا بخشی از نیاز موسسان در خصوص بیمه و خرید تجهیزات و احداث را تامین کنیم که ابتدا باید آیین نامه آن نیز نگاشته شود. کارگروهی از قبل تشکیل شده است و آمادگی لازم برای نهایی کردن پیش نویس‌ها را داریم و مجدد از صاحبنظران دعوت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید