دعای علیرضا و استجابت چند دقیقه‌ای آن

دلش شکسته بود، رو به آسمان،‌ دعایی کرد که چند دقیقه بعد استجابت شد، دعایی که او را به کعبه رساند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: عملیات بازی دراز[۱] به اتمام رسیده و علیرضا[۲] توفیق شهادت نصیبش نشده بود. با دلی شکسته دست به آسمان دراز و از عمق وجود با خدا راز و نیاز کرد و گفت: شهادت که قسمتم نشد پس از تو می خواهم در همین ایام جوانی زیارت خانه خود، حرم رسولت و قبرستان بقیع را نصیبم کن. هنوز دعایش به انتها نرسیده بود و سر به آسمان بلند داشت که پیچک به سراغش آمد و دستی بر شانه اش زد و گفت: حاجی جان مکه می روی؟ علیرضا از این سخن بسیار تعجب کرد و پرسید مگر چه شده است؟ غلامعلی[۳] خنده ای کرد و گفت: سفر حجی برایم جور شده است اما در تدارک عملیاتم و نمی توانم بروم ولی شاید تو دوست داشته باشی که بروی. علیرضا که می خواست از شوق فریاد بزند، رو به آسمان کرد و با همه وجود گفت: خدایا شکرت.[۴]

  1. رژیم بعث عراق با هجوم همه جانبه به سمت کشور و اشغال ارتفاعات مهم و حساس بازی دراز بر شهر‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب تسلط یافت و همه تحرکات در این مناطق را زیرنظر گرفت. بیش از سه ماه طرح و نقشه دلاوران سپاه اسلام در قرارگاه مقدم غرب (نجف اشرف) و جان برکفان ارتش جمهوری اسلامی برای عملیات بازی دراز، از اول اردیبهشت‌ماه به مدت هشت روز در قالب نیمه گسترده برگزار شد. پشتیبانی خوب خلبانان جان برکف هوانیروز کرمانشاه و در رأس آنها شهید علی‌اکبر شیرودی سبب پیروزی رزمندگان دلیر اسلام شد ولی به علت حجم گسترده پشتیبانی هوایی و پشتیبانی آتش دشمن دستیابی به دو قله ۱۱۵۰ و ۱۱۰۰ متری میسر نشد. در این عملیات غرورآفرین ۵۴ تانک و نفربر دشمن، ۳ فروند هواپیما، دو چرخبال و دو دستگاه ادوات مهندسی دشمن منهدم و ۱۲ دستگاه تانک و نفربر و ۵ دستگاه ادوات مهندسی آنان به غنیمت گرفته شد. در عملیات حماسه ساز بازی دراز همچنین یک هزار و ۵۰۰ نفر از لشکر دشمن کشته و زخمی شد و ۷۰۰ نفر از آنان به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند. اما پایان این عملیات در روز هشتم اردیبهشت ۱۳۶۰ با شهادت خلبان تیز پرواز هوانیروز کرمانشاه، شهید علی ‌اکبر (قربان) شیرودی همراه بود و اثبات این جمله معروف که مردان بزرگ با شهادت خود زودتر به معبود می‌رسند.
  2. شهید علیرضا موحد دانش، فرمانده لشکر سید الشهدا (س) که در عملیات بدر و در تاریخ سیزدهم مرداد سال ۶۲ در منطقه حاج عمران و در عملیات والفجر دو به شهادت رسید.
  3. شهید غلامعلی پیچک،‌ فرمانده سپاه غرب کشور که در روز بیستم آذرماه سال ۶۰ به همراه شهید موحد دانش و یکی ـ دو نفر از دوستانش برای انجام شناسایی راهی ارتفاعات برآفتاب می شوند و آنجا با اصابت دو گلوله به ناحیه سینه و گردن به شهادت می رسد.
  4. برگرفته از خاطره یکی از همرزمان شهید.

دیدگاه تان را بنویسید