به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه یک، محمد خردمند اظهارداشت: راهکارها و تمهیدات لازم برای خروج از این بار ترافیکی در حال بررسی است.
وی افزود: در محدوده اطلس مال مراکزی همچون فرهنگسرای نیاوران، کانون زبان ایران، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و استخر مجموعه شهدای نیاوران وجود دارد که همگی نیازمند پارکینگ هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک خاطرنشان کرد: این مجتمع با تامین یکهزار و 600 واحد پارکینگ تنها می تواند پاسخگوی مراجعان خود باشد که ورود به پارکینگ این مرکز نیز منجر به ایجاد صف طولانی در خیابان پاسداران و افزایش ترافیک محدوده می شود.
وی با بیان اینکه بیش از 80 مجتمع تجاری، اداری و مسکونی در منطقه وجود دارد گفت: این منطقه کشش ایجاد مرکز تجاری جدید را ندارد زیرا براساس استانداردهای ترافیکی 20 درصد از مساحت هر منطقه را باید معابر آن تشکیل دهد در حالی که این عدد در منطقه یک 6 درصد بوده و 14 درصد کسری معبر در این منطقه وجود دارد.
خردمند افزود: برای ساماندهی وضعیت ترافیکی این محدوده اقداماتی از جمله افزایش سطح خدمات رسانی بیشتر تاکسی ها، تسریع در توسعه خط 3 مترو از نوبنیاد به تجریش و تغییر جهت در برخی کوچه ها و خیابان های مجاور در حال انجام است.
وی یادآور شد: توسعه خط سه مترو از میدان نوبنیاد تا تجریش و ادامه آن تا خیابان ولیعصر(عج) مهمترین عامل تسهیل کننده ترافیک شمال تهران است که در اولویت برنامه های اجرایی منطقه قرار دارد.

تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.