به گزارش ایرنا ، محمد حسین مقیمی روز دوشنبه در دیدار با نخبگان پاکدشت که در محل سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: امروز دولت یازدهم و دوازدهم با اعتقاد به اصل گفت وگو در حوزه های داخلی و خارجی توانسته به موفقیت های چشمگیری دست یافته و بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
وی افزود: امروز شاهد تشکیل خانه احزابی در کشور هستیم که تا پیش از دولت یازدهم ، اعضای آن نمی توانستند در کنار یکدیگر قرار گیرند ، خانه ای که امروز تمامی گروه های سیاسی از چپ ، راست ، معتدل ، موافق و یا مخالف دولت در کنار یکدیگر در خصوص مسائل کشور به بحث و گفت وگو می نشینند.
مقیمی اظهار کرد: در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گروه های مختلف سیاسی فعالانه در صحنه حضور پیدا کردند ، تبلیغ کردند ، جلسه تشکیل دادند بدون آن که حتی یک در هزار جلسه برگزار شده در کل کشور تعطیل شود.
وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی نیز تمامی گروه های سیاسی بدون مشکل حضوری فعال داشتند که نمونه بارز شور این انتخابات را می توان در سخنرانی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری در شهر مشهد ، در یک روز و در دو نقطه این شهر مشاهده کرد به گونه ای که این افراد با در نظر گرفتن اصل مردم سالاری دینی و احترام به یکدیگر برنامه های خود را ارائه کردند.
استاندار تهرن با اشاره به این که دولت های یازدهم و دوازدهم راه را برای حضور تمامی فعالان سیاسی باز کرده گفت: دولت با تسهیل ارائه مجوز به سازمان های مردم نهاد و سه برابر کردن ارائه مجوز، شرایط را برای حضور تمامی افراد جامعه در حوزه های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و خیریه ای فراهم کرده است.
وی از راه اندازی خانه سازمان های مردم نهاد در تمامی استان های کشور خبر داد.
مقیمی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترک به کمیته برنامه ریزی شهرستان پاکدشت گفت: یکی از مهمترین مصوبات این جلسه ، راه اندازی مجدد 378 واحد تعطیل و یا نیمه تعطیلی است که به دلایل مختلف فعالیتی در سطح شهرستان پاکدشت ندارند.
وی گفت: اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان تهران و فرماندار پاکدشت موظف شده اند تا گزارش جامعی از علت تعطیلی این واحدها به استانداری تهران ارائه کنند تا برای هر یک از این واحدها ، نسخه ای تخصصی در ستاد رفع موانع تولید پیچیده شود.
وی تعداد واحدهای تولید شهرستان پاکدشت را سه هزار و 17 واحد اعلام کرد.
استاندار تهران از نوسازی بافت فرسوده منازل روستایی و تکمیل پروژه کمربندی شهرستان پاکدشت به عنوان دیگر مصوبات این جلسه خبر داد.
مقیمی با اشاره به این که پاکدشت قطب تولید گل در کشور است اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد مسئله مهمی است که کشورهای فاقد منابع و معادن طبیعی توانسته اند با توجه به آن، از پیشرفت های چشمگیری برخوردار شوند.
وی بیان کرد: مسئولان پاکدشت با ارائه رشته های دانشگاهی تخصصی گل و گیاه می توانند نیروی متخصص مورد نیاز واحدهای تولیدی را پرورش دهند.
وی گفت: درست است که پاکدشت حرف اول در تولید گل را می زند ولی بازار گل کشور را به دلیل بازاریابی نامناسب در اختیار ندارد، مسئولان این شهرستان باید با فعال کردن بازاریابی که علمی تخصصی است سود بیشتری را عاید تولید کنندگان کنند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.