هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سنت حسنه وقف یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید از مولفه های آن در جهت توسعه و پیشرفت جامعه استفاده کرد.
وی با بیان اینک سنت حسنه وقف می تواند عامل توسعه اقتصاد جامعه، کاهش فقر و فاصله طبقاتی شود، اظهار داشت: یکی از ویژگی های دین مبین اسلام حمایت از مستمندان و مستضعفان است و می توان این دین را به نوعی مروج فرهنگ دستگیری و کمک به یکدیگر دانست و برای رسیدن به این هدف والا دین اسلام سنت وقف را در کنار سایر موضوعات مانند انفاق و صدقه قرار داده است.
جمالی پور ادامه داد: وقف یکی از سنت های حسنه دین اسلام است اگر فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود جامعه ای مترقی اسلامی و توسعه یافته خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه وقف به معنی بخشش قسمتی از اموال برای مصرف در امور خیر و استفاده دیگران است، تصریح کرد: منافع حاصل از وقف می تواند برای ترویج فرهنگ و توسعه هر موضوع اجتماعی دیگری که به نفع جامعه باشد قرار گیرد، به همین دلیل وقف از جمله سنت های ارزشمند و خداپسندانه محسوب می شود که می توان از ظرفیت عظیم آن در جهت توسعه فرهنگ علوی در جامعه استفاده کرد.
جمالی پور در ادامه عنوان داشت: امامزادگان در تجمیع باورها، اصلاح و هدایت جامعه نقش بسیار شایسته ای دارند و باید از این ظرفیت معنوی در جهت مصون کردن جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ نرم استفاده بهینه کرد.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شهرری را به دلیل وجود مبارک امامزادگان متعدد و حضور حضرت عبدالعظیم(ع) قبله تهران نامیده اند، ابراز داشت: مسئولان دولتی، اوقاف و تولیت های امامزادگان در شهرستان ری برای حضور پر شور مردم در جهت ارتباط و مانوس شدن با امامزادگان از تمام ظرفیت های این اماکن متبرک استفاده کرده اند و توفیقات فراوانی در جهت حفظ جامعه از تهدیدات دشمنان بدست آورده اند.
27 صفر مصادف با 25 آبان ماه روز وقف و آغاز هفته وقف نامگذاری شده است.
3218/6003
خبرنگار: امیرجعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.