حجت الاسلام ذاکر صادقی کیا روز پنجشنبه در نشست تخصصی هفته وقف با مسئولان هیئت‌های مذهبی و دارالقرآن‌های شهرستان دماوند به اهمیت این هفته پرداخت و اظهار کرد: وقف یکی از احسان های ماندگار و به نوعی همیشه جاری است و جامعه اسلامی از برکات وقف بهره مند می شود.
وی ادامه داد: اگرچه بیشتر موقوفات به ماه محرم و احسان و نیکوکاری اختصاص می یابد اما وسعت وقف بسیار گسترده تر بوده و در تمام موضوعات و خیرات و مبرات می تواند وقف باشد و جامعه از آن استفاده کند.
حجت الاسلام صادقی کیا با بیان اینکه نوشتن کتاب در راه علم و داشتن فرزند صالح از مصادیق وقف است، بیان کرد: دین اسلام و قرآن کریم به وقف و باقیات صالحات اشاره داشته است زیرا در پیشگاه خداوند متعال بهترین خیرات است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در خصوص وقف های قرآنی عنوان کرد: در موضوعات مختلف مثل امور قرآنی و فرهنگی، درمانی و تعلیم و تربیت می توان فعالیت کرد و جامعه از برکات این موقوفات نیز بهره مند شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند خوشبختانه در تمام فعالیت های فرهنگی و دینی به ویژه در ماه محرم، صفر و رمضان همکاری نزدیکی با اداره اوقاف و امور خیریه دارد و با برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) و برپایی مجالس دینی هیئت های ضعیف را حمایت می کند.
حجت الاسلام صادقی کیا در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان دماوند در بعضی موضوعات مثل بحث فرهنگی و دینی و همچنین در بخش درمانی موقوفه ای به ثبت رسیده است، گفت: آگاه سازی مردم و تشویق آنان در جهت وقف های جدید با هدف توجه به ضروریات جامعه یک امر مهم و ضروری است.
وی در خصوص حمایت از هیات های مذهبی و دارالقرآن بیان کرد : در مورد موسسات و دارالقرآن ها اسامی فعالان قرآنی و مسئولان هیات ها و حسینیه ها را به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان معرفی می کنیم و اداره اوقاف از آن ها حمایت می کند و از ابتدای سال جاری حدود 100 مورد معرفی شدند و حمایت از آن صورت گرفت.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری **انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.