به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز دوشنبه در دیدار با بشر الصبان استاندار دمشق گفت: ایران تجارب خوبی در زمینه بازسازی و توسعه زیرساخت های حیاتی مخصوصا پس از پایان جنگ تحمیلی دارد که آماده است تا آن را در اختیار کشور دوست و برادر سوریه قرار دهد.
وی افزود: ایران پس از دفع تجاوز رژیم بعث با ٥ استان ویران و حدود ٥٥ شهر مخروبه مواجه بود اما با جدیت و توان بالای جوانان ایرانی امر بازسازی را آغاز کرد و زیرساخت های اساسی در بخش نفت و گاز و سایر تاسیسات مادر را بازسازی کرد.
وی با بیان اینکه سوریه در دوران تنهایی ایران در جنگ تحمیلی در کنار کشورمان بود گفت: سوریه امروز برای حفظ جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل مکر رژیم صهیونیستی و فتنه داعش ، ایران را در کنار خودمی بیند و این نشان دهنده عمق روابط استراتژیک 2 کشور برادر است.
مقیمی گفت: 2 کشور ایران و سوریه باید برای خنثی کردن توطئه دشمنان ، برادری و همکاری خود را حفظ کرده و گسترش دهند و خوشبختانه این آمادگی در دو طرف وجود دارد.
وی گفت: ملت ایران بخاطر وجود بقاع متبرکه حضرت زینب(س) وحضرت رقیه(س) به دمشق علاقمند بوده و منتظر امنیت پایدار این شهر برای حضور مجدد در مراکز زیارتی هستند.
استاندار دمشق در ادامه این دیدار با بیان اینکه اولین بار است که تهران را میبیند این شهر را شهری زیبا و توسعه یافته ارزیابی کرد.
بشر الصبان گفت: سوریه در ٧ سال درگیری با تروریست هایی که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله رژیم سعودی و ترکیه حمایت می شدند،ایران را در کنار خود داشت و این محبت رهبر، ملت و دولت ایران را هیچگاه فراموش نمی شود.
وی گفت: دشمنان قصد داشتند تا سوریه را تجزیه کرده و محور مقاومت را از بین ببرند اما ایران، حزب الله لبنان و برخی قدرت ها از جمله روسیه و چین آنان را ناکام گذاشتند.
صبان گفت: بیش از ٣ هزار تروریست با حمایت ٨٠ کشور دنیا سوریه را ناامن و ویران کردند و امروز برای ساخت مجدد آن نیازمند بهره گیری از تجارب و ظرفیت های ایران از جمله استان تهران هستیم.
وی مشکل حاشیه نشینی، آب آشامیدنی و شبکه حمل و نقل، مخصوصا مترو را ازضروری ترین و جدی ترین نیازهای دمشق ذکر کرد و خواستار کمک ایران در این زمینه ها شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار :محمد بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/6139/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.